دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: برد موشک‌هایمان را در عمل به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد که چه میزان برد و دقت دارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین (جام) که شامگاه شنبه (3اسفند ماه) در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد با اشاره به ابلاغ‌ سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب طبق اصل 10 قانون اساسی پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام این سیاست را ابلاغ می‌کند که در واقع مجمع تشخیص تعامل بسیار خوبی با دفتر مقام معظم رهبری داشته است.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد:‌ اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی در روند اقتصادی کشور دارد که مشخصه دیگر آن این است که تصویب و ابلاغ نهایی آن در زمان بسیار خوبی صورت گرفت به این دلیل که ما در یک مذاکره سخت و بغرنج در نظام بین‌الملل بر سر برنامه هسته‌ای هستیم که البته موضع نظام در این زمینه شفاف است.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور سردارانی هستند که در جنگ جدی دیپلماتیک وارد شده‌اند، تصریح کرد: تفاهم از طرف نظام جمهوری اسلامی در مواردی بسیار حساس است و آن را رصد می‌کند، این در حالی است که بایستی از طرفی همه حمایت‌ها را داشته باشیم و از طرف دیگر همه مواظبت‌ها را.
 
باهنر با تاکید بر اینکه به رقیب خود بسیار بدبین هستیم و هیچ اعتمادی به آنها نداریم، اظهار داشت: اگر طرف مقابل متعهد باشد ما نیز متعهد هستیم، بر مبنای تفاهم این مذاکرات یا همه یا هیچ است که اگر یکی از تفاهم‌ها مغفول شود داستان هیچ پیش می‌آید.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس نیز پایبندی طرف ایرانی را اعلام کرده است، اضافه کرد: طرف مقابل نیز اجرای تفاهم را شروع کرده، اما حرف‌های بی‌ربط نیز زیاد زده می‌شود که ما بخشی از آنرا مصرف داخلی تعبیر می‌کنیم.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سابقه بازی برد و باخت با کشور آمریکا، افزود: از سال 42 تا 92 همواره با این کشور در یک مسابقه برد-باخت شرکت کردیم که داستان از نوع جنگ و ستیز بود؛ خودشان بگویند که از سال 42 تا 57 چه کسی برد و چه کسی باخت و از سال 57 تاکنون چه کسی برده است.  
 
وی با بیان اینکه بایستی راهبرد مدنظر رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه را در بازی برد-برد به کار بریم، بیان داشت: ما می‌توانیم در صحنه رقابت کاری انجام دهیم که طرفین هر دو ببرند، اگر رقیب به فکر بازی برد-باخت باشد ما در این بازی تجربه طولانی داریم.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه این مذاکرات و مبارزه و همچنین این هم‌آورد طلبی فقط مربوط به مسئله هسته‌ای نیست، گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری ما به مذاکرات خوش‌بین نیستیم، حرف‌های بی‌ربط مقامات خارجی به این معناست که ما نباشیم و به کمترین آن نیز رضایت نمی‌دهند.  
 
باهنر با تاکید بر اینکه ما موشک‌هایمان را در عمل به آنها نشان خواهیم داد که چه میزان برد و دقت دارند، اظهار داشت: در بحث حقوق بشر، تروریسم و ... حرف‌های زیادی علیه آنها برای گفتن داریم اما این مذاکرات صرفا مسئله هسته‌ای و ما از مواضع‌مان خارج نمی‌شویم.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد، بیان داشت: در این زمان بیشتر سهم مشکلات کشور (70درصد)، ناشی از سیاست اشتباه و ندانم‌کاری بود و حداقل (30 درصد) آن تاثیر تحریم‌ها بود که این حداکثر با تمرکز در اقتصاد مقاومتی قابل جبران است.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست سنگین‌ترین تحریم‌ها در مسئله هسته‌ای بوده، به این معنا که دشمن پیش از تحریم بانک‌ها و بیمه‌ها و ... بر روی فناوری‌های جنگی، موشکی و هسته‌ای ما را تحریم‌ کرده است و ما بیشترین پیشرفت را در این زمینه داشته‌ایم بنابراین دعوای آنها بر سر این است که چرا غنی‌سازی را به 20 درصد رسانده‌ایم.  
 
وی راه نجات اقتصاد کشور را تکیه بر سرمایه‌های انسانی، عنوان و خاطرنشان کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی راه طولانی اما بسیار موثری دارد که بایستی آنرا کلید بزنیم اگرچه در بودجه سال 93 نیز ردپایی از این طرح برای ابلاغ به دولت گذاشته‌ایم.  
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان پیرامون کنگره جامعه اسلامی مهندسین نیز اعلام کرد: این کنگره، 5 تیرماه 93 که ریاست ستاد آن را "ناظمی اردکانی" بر عهده دارد برگزار می‌شود و همچنین نشست ماهانه جام در سال جدید اردیبهشت‌ماه خواهد بود.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: باهنر ، جبهه ، پیروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار