رئیس انتقال خون تهران یکی از عوامل مدیریت نادرست مصرف خون در بیمارستانها را سطح پایین آموزش انتقال خون در دانشگاه دانست و از شروع رایزنی با "وزارت بهداشت" در این زمینه خبرداد.

دکتر فاطمه نادعلی رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: یکی از عوامل مدیریت نادرست مصرف خون در بیمارستانهای کشور این است که متأسفانه آموزش درس انتقال خون در نظام آموزشی پزشکی کشور ما از سطح بسیار پائینی برخوردار است و برخی رشته‌ها اصلا این درس را ندارند. 

وی افزود: به عنوان مثال "پزشک عمومی" که فارغ‌التحصیل می‌شود اصلا درس انتقال خون را نخوانده و طب انتقال خون را هم نمی‌داند پزشک می‌شود بدون اینکه دانش در این زمینه داشته باشد و هنگام مواجه به بیمار نمی‌داند که چگونه خونی را مصرف کند بنابراین ما زمانی موفق خواهیم بود که دانش این رشته را در همکاران محترم بالینی که مصرف کننده خون برای بیماران هستند را افزایش دهیم و سپس به دنبال آن مدیریت مناسب مصرف خون در بیمارستان گسترش یابد. 

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: از زمان شروع مسئولیتم در انتقال خون تهران رایزنی‌هایی را با همکاران مسئول در وزارت بهداشت انجام داده‌ام که باتوجه به ضرورت آگاهی در مورد طب انتقال خون برای پزشکان این کار را انجام دهند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار