فرهمندپور:

زنان مظهر تدبیر هستند/ بانک اطلاعاتی جامعی از زنان نخبه در کشور وجود ندارد

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: شعار دولت یازدهم تدبیر و امید است و ما به تدبیر زنان برای پیشبرد امور در کشور نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در اولین نشست سراسری مشاورین استاندار و دبیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده که صبح امروز(یکشنبه) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، پیرامون شرح وظایف وزارت کشور در دفتر امور بانوان اظهار داشت: ما این وظایف و مسئولیت‌ها را در ستادی در همین زمینه با دقت بررسی و بار دیگر ماموریت‌های ابلاغی را به واسطه برخی اسناد بالادستی به وزرات کشور ابلاغ کرده‌ایم که از میان آنها به طرح نظام یافته از دفاتر دست‌یافته‌ایم.
 
فرهمندپور با بیان اینکه ما باید به خودمان قول دهیم که از محدوده شرح وظایفمان خارج نشویم، افزود: به دلایل مختلف و در موارد بسیار زیادی متاسفانه در حوزه ستادی به شرح ماموریتهایمان بسنده نکرده و از حوزه آنها تخطی کرده‌ایم. این مهم، اصلی ترین دغدغه و احساس مسئولیت فوق‌العاده زنان است.
 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، تقویت کارگروه زنان و خانواده را رویکرد و اساس این دوره نشست دانست و افزود: این کارگروه بایستی مرتبا تشکیل شده و اعضای آن به بهترین نحو انتخاب شوند. دبیر ما بایستی بهترین نوع مدیریت را اعمال کند و اجازه دهد مسائل جامعه زنان و خانواده استان از طریق کارآمدی این کارگروه شکل بگیرد.
 
فرهمندپور تصریح کرد: شعار دولت یازدهم تدبیر و امید است؛ زنان مظهر تدبیر و پیشبرد کارها هستند. ما برای پیشبرد امور به تدبیر زنانه در کشور نیازمندیم. در این زمینه بایستی در استان موج ایجاد کرده و شما زنان طرف مشورت مدیران استان قرار بگیرید.
 
وی با بیان اینکه شما بایستی از دغدغه‌های استاندار در حوزه اجتماعی و خانواده آگاه باشید، افزود: در ابتدای دولت یازدهم از ما خواستند بانوانی را معرفی کنیم تا بشود از آنها در پستهای مدیریتی استفاده کرد اما متاسفانه ما یک بانک اطلاعاتی از حوزه زنان نخبه کشور و یا استان نداشتیم که این ضعف است و نباید تکرار شود.
 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما بایستی تقویت کانونها و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین توسعه آنها را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: حل مسائل زنان و خانواده در کشور نیازمند یک لایه فعال و کارآمد است که لحظه به لحظه و روز به روز بایستی ارتقاء یابد.
 
فرهمندپور به فعالیت‌های منطقه ای و لزوم منطقه‌بندی در استانها اشاره کرد و گفت: رویکرد جدید وزارت کشور توجه جدی و احیای مطالعات منطقه‌ای است و لذا تا پایان امسال بنا داریم این منطقه بندی را اعلام کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما به شدت به تقسیم بندی منطقه‌ای در استانها نیازمندیم،خاطرنشان کرد: برای سال 93 با تائید وزارت کشور تصمیم داریم که تمام استانها یک بار میزبان نشست منطقه‌ای خودشان باشند، بنابراین در 31 استان کشور یکبار نشست منطقه ای برگزار می شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها با ابلاغیه معاونت توسعه رئیس‌جمهور بسیاری از مشاوران زن خود را حذف کرده‌اند در حال حاضر این موضوع از سوی معاونت رئیس‌جمهور در حال پیگیری است.

فرهمندپور با بیان اینکه در حال حاضر در وزارت کشور و هیچ استانی حذف مشاور زنان اتفاق نیفتاده است، افزود: در حال حاضر در تمام استانداری‌های سراسر کشور مشاورین زن در حضور دارند و تنها در 2 استان به دلیل عدم انتصاب از سوی استانداران این موضوع اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی زنان معتاد و خیابانی از سوی حوزه زنان وزارت کشور اظهار داشت: به طور مشخص این موضوع به وزارت کشور و حوزه زنان مرتبط نیست بلکه به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارتباط دارد.

فرهمندپور خاطرنشان کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر چند کارگروه در نظر گرفته شده است که درکارگروه مربوط به اعتیاد همه دستگاه‌ها حضور دارند که در این کارگروه مشاور وزیر کشور نیز حضور دارد و نظر وزارتخانه را منتقل می‌کند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان در پاسخ به سوالی درباره روند پیگیری ماده 227 که مربوط به حوزه امنیت کودکان و زنان است از سوی وزارت کشور گفت: طبق ماده 227 دولت دهم موظف بود سندی را برای امنیت کودکان و زنان ارائه دهد که این موضوع از سوی دولت اتفاق افتاد و براساس این سند قرار شد که تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای این ماده وارد عمل شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار