عضو حزب اسلامی کار گفت: تضمین گردش آزاد اطلاعات، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تشکیل و تقویت احزاب سیاسی دو موضوع مهمی است که باید مسئولان در هر سه قوا آن را مورد توجه و تاکید قرار دهند.

"سهیلا جلودارزاده" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اولویت‌های اجرایی از سوی مسئولان به منظور پیشبرد برنامه‌ها و اهداف کلان در سال جدید اظهار داشت: خصومت‌ها و رقابت‌های جناحی و گروهی یکی از آفت‌هایی است که ملت ما هموراه با آن درگیر بوده و متاسفانه این امر موجب فاصله انداختن میان آحاد ملت شده است.  
 
وی افزود: تمامی کسانی که در گروه‌های مختلف مشغول انجام فعالیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی هستند بایستی با بازنگری در رفتارهای خود فضای کنونی را به فضایی پاک حزبی و گروهی تبدیل کنند و از این طریق به دنبال جبران آسیب‌های به وجود آمده از خصومت‌ها باشند.  
 
این فعال سیاسی گفت: حسادت، تمامیت‌خواهی، انحصارطلبی، قدرت‌طلبی، نکات منفی هستند که هر فردی بایستی در گروه‌های سیاسی، اجتماعی از آن‌ها عبور کند تا با بروز اینگونه رفتارها مانعی برای ایجاد آرامش فکری و پیشرفت کشور نشوند.  
 
جلودارزاده با اشاره به سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" که در اواخر سال گذشته از سوی "مقام معظم رهبری" ابلاغ شد، گفت: این سیاست‌ها باید دانش‌محور، عدالت‌بنیان و همراه با فناوری‌های جدید و توانمندی‌های داخلی باشد تا بتوانیم از این طریق حرف خود را در عمل در تمامی عرصه‌ها به اثبات برسانیم.  
 
وی گفت: توجه به سرمایه‌های اقتصادی داخلی از جمله موضوعاتی است که باید در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مسئولان قرار بگیرد و با برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجم همراه با عدالت از هرگونه رانت‌خواری جلوگیری کنیم تا مردم از این طریق و با استفاده از امکانات موجود در جهت بهبود وضعیت زندگی خود حرکت کنند.
 
جلودارزاده به نقش قوای سه‌گانه در جهت پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: نقش قوای مقننه، مجریه و قضاییه برای نقش‌آفرینی در عرصه اقتصادی، با ایجاد اشتغال، برقراری عدالت، استفاده از ثروت و امکانات با تصویب قوانین مدون موجود است.
 
وی گفت: توجه به کار، تولید داخلی و تولید ثروت از این طریق، یکی از موضوعات مهمی است که باید در سطر اولویت‌های مسئولان قرار بگیرد تا به نوعی ریشه‌های فساد را از این طریق بخشکانیم.

این فعال سیاسی ابراز داشت: در صورت محوریت قرار دادن کار و تولید در برنامه‌ریزی‌های سیاسی و اقتصادی قطعا در سال جدید به نتایج مطلوب خواهیم رسید، اما اگر از طریق ترویج ربا توسط سیستم بانکی عمل کنیم، هیچ نتیجه مطلوبی به بار نخواهد آمد.  
 
جلودارزاده به اولویت‌های سیاسی برای مسئولان در سال جدید اشاره و بیان داشت: تضمین گردش آزاد اطلاعات و تشکیل و تقویت احزاب سیاسی دو موضوع مهمی است که باید مسئولان در هر سه قوا آن را مورد توجه و تاکید قرار دهند.  
 
عضو حزب اسلامی کار ادامه داد: باید به مطبوعات اجازه دهیم تا نقش خود را در جهت توسعه پایدار از طریق گردش آزادانه اطلاعات ایفا کنند و همچنین احزاب و گروه‌های سیاسی به عنوان بنگاه‌های واسطه میان مردم و حکومت‌ها به نمایندگی افکار مختلف بپردازند و آموزش‌های لازم را در جهت انجام فعالیت‌های سیاسی در چارچوب قانون به آن‌ها بدهند.  
 
جلودار‌زاده گفت: احزاب و نهادهای مدنی باید با فعالیت‌های قانونمندانه خود، جلوی پیشروی شبکه‌های تلویزیونی بیگانه را که همگی مغرضانه هستند را گرفته و اجازه نهادینه شدن تفکرات سیاسی را در مردم بدهند.

وی گفت: در غیر این صورت دولت‌ها نمی‌توانند بدون نقش مردم و احزاب انسجام لازم را داشته باشند و در ادامه مسیر قطعا دچار لغزش می‌شوند.

عضو حزب اسلامی کار با تاکید بر تقویت آشتی ملی در کشور خاطرنشان کرد: احساس عدم امنیت و آرامش اجتماعی و عدم هویت موضوعاتی است که از طریق ایجاد آشتی ملی در کشور قطعا اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار