با ورود 925 ليتر در ثانيه ، معادل80 هزار متر مکعب در شبانه روز حجم ذخيره آب در مخزن سد اکباتان به سه ميليون و 900 هزار متر مکعب رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ مرتضي عزالدين گفت: براساس گزارش ايستگاههاي مبنا از اول مهر تا بيست و نهم بهمن امسال به طور متوسط 253 ميليمتر بارش در همدان اتفاق افتاده است.
 عزالدين گفت: اين در حاليست که استان همدان به طور ميانگين در مدت زمان مشابه سال آبي گذشته، 190 ميلي متر بارش و در دراز مدت 185 ميلي متر بارش را تجربه کرده است.
وي افزود: بارشهاي امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال آبي گذشته 33 درصد و در مقایسه با دراز مدت 37 درصد افزايش را نشان مي دهد.
وی گفت : ايستگاه وراينه در محدوده مطالعاتي نهاوند با 341 ميلي متر و ايستگاه خميگان در محدوده مطالعاتي رزن قهاوند با 206 ميلي متر به ترتيب بيشترين و کمترين ميزان بارش ها را در خود ثبت کردند.
وي حجم فعلي سد اکباتان را سه ميليون و 900هزار متر مکعب دانست و افزود: ورودي آب به مخزن سد اکباتان 925 ليتر در ثانيه معادل 80 هزار متر مکعب در شبانه روز است.
عزالدين ، بيلان منفي دشت هاي استان را 285 ميليون متر مکعب دانست  و افزود : با وجود بارشهای خوب امسال همچنان تاثيرات خشکسالي در استان وجود دارد.
وي افزود : نه تنها استان بلکه کشور همچنان تحت تأثير خشکسالي قرار دارد و مي طلبد مردم همانند تابستان سال جاري مصارف خود را  مخصوصاً در بخش کشاورزي کنترل کنند تا تابستان سال 93 را هم بدون دغدغه بگذرانيم./س
برچسب ها: آب ، مخزن ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.