مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت:سالانه 500 میلیارد ریال برای نصب نیروگاه و تولید برق در کشور هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،همایون حایری در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در تبریز،درادامه افزود: 95 درصد تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق در داخل کشور تولید می شود و پنج درصد باقی مانده هم به دلیل نبود توجیه اقتصادی در داخل کشور تولید نمی شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی محوریت تبادل انرژی در منطقه است، گفت: به همه کشورهایی که مرز خاکی با ایران دارند، برق صادر می کنیم.

حایری میزان صادرات سالانه برق ایران را 15 میلیارد کیلووات ساعت اعلام کرد و افزود: تا یکسال دیگر 600 مگاوات انرژی نو تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از نظر تولید برق در منطقه اول و در دنیا در رتبه 14 قرار دارد، اظهار کرد: در زمینه مصرف هم در دنیا بیشترین مصرف را داریم.

مدیر عامل توانیر در جدی گرفتن مدیریت تقاضا در صنعت برق به عنوان وظیفه ای ملی تاکید و یادآوری کرد: وظیفه صنعت برق توسعه ملی و رفاه اجتماعی است.

حایری گفت: سالانه 500 میلیارد ریال برای نصب نیروگاه و تولید برق در کشور هزینه می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نيز در اين مراسم گفت: روند خصوصی سازی و واگذاری شرکت های تابعه وزارت نیرو به بخش خصوصی مناسب نیست.

سعیدی بر ضرورت حرکت در مسیر چشم انداز توسعه تاکید کرد و افزود: نگرانی هایی در خصوص اجرای طرح های توسعه و بهینه سازی در صنعت برق با توجه به روند خصوصی سازی وجود دارد.

وی با اشاره به نقش زیرساختی صنعت برق در توسعه پایدار اظهار کرد: برای جذب سرمایه گذار باید تلاش بیشتری صورت گرفته و بروکراسی اداری تسهیل شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت هشت سال از سند چشم انداز بیست سال توسعه ، گفت: برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده و تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه در سال 1404 زمان زیادی باقی نمانده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نيز گفت: صنعت برق برای توسعه نیازمند استفاده از توان بخش خصوصی است.

پورمهدی افزود: بستر فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق باید فراهم شود. وی با اشاره به توان مناسب بخش خصوصی در آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری در صنعت برق، گفت: گام های ابتدایی برای استفاده از انرژی های پاک در این استان برداشته شده و باید توسعه یابد.

پورمهدی با اعلام اینکه 11 درصد پرت انرژی در صنعت برق کشور داریم، بر ضرورت جلوگیری از پرت انرژی تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از هدر رفت این سرمایه ملی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

حسین صبوری به عنوان مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان معرفی و از خدمات هفت ساله علی بهاری وند در این مسوولیت تقدیر شد./س
انتهای پیام/

برچسب ها: نصب ، نیروگاه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.