استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی تالاب هامون و شاخص های آلودگی هوا ناشی از افزایش غلظت ریزگردها به میزان 24 برابر حد بحران سلامت و زیست مردم این منطقه و حتی مردم سایر نقاط استان را در معرض آسیب و خطر جدی قرار داده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .،مهندس علی اوسط هاشمی در دومین کارگروه احیای تالاب هامون که با حضور فرمانداران سیستان، مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد در استانداری برگزار شد اظهار داشت: آلودگی بیش از 80 برابر حد استاندارد موجب شده است تا دستگاه های هواشناسی نیز در این منطقه تخریب شود و لذا با وجود این وضعیت باید تصمیم بسیار فوری در راستای مدیریت سلامت، تامین هوای پاک و مدیریت منابع آبی باید اتخاذ شود.

وی با تقسیم فعالیت های این کارگروه در تعداد 6 بخش و محور تصریح کرد : در نخستین گام مدیریت سلامت مردم به عنوان ضرورت اصلی باید در اولویت کار قرار گرفته و این اصل توسط کارگروه بهداشت و درمان به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی و به ویژه مبارزه با سل دنبال شود.

استاندار با تاکید بر اینکه عبور از این موضوع و بی توجهی به سلامتی مردم به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود افزود: متاسفانه خشکسالی و تبعات ناشی از آن برای مردمان این دیار مشابه وقوع زلزله به صورت روزانه است.

مهندس هاشمی دومین بخش فعالیت ها را در راستای تامین هوای پاک و کاهش مدت زمان توفان ها درسیستان عنوان کرد و گفت: محیط زیست در این راستا موظف است تا با ارایه طرح های مبتنی بر یافته های پژوهشی در کاهش میزان ریزگردها وارد عمل شود.

وی ادامه داد: دولت توجه ویژه ای به این استان دارد و با مشکلات مردم به خوبی آشنا است و لذا باید برای حل مشکلات و برخورداری از حمایت های دولت در این زمینه طرح و راهکار ارایه کرد./س
انتهای پیام/
برچسب ها: غلظت ، ریزگرد ، زابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.