وزیر خارجه کشورمان عصر روز گذشته با وزیر مشاور در امور خارجی الجزایر دیدار و در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه تبادل‌نظر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان عصر روز گذشته یکشنبه (4 اسفندماه) با "عبدالمجید بوقره" وزیر مشاور در امور خارجی الجزایر دیدار و در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه تبادل‌نظر کرد.  
 
"ظریف" در این دیدار با ابلاغ متقابل سلام‌های خود به همتای الجزایری‌اش به سابقه تاریخی روابط برادرانه بین ایران و الجزایر و دوستی پایدار و ثابت دولت و مردم الجزایر نسبت به کشورمان اشاره کرد و از مواضع اصولی الجزایر در مجامع بین‌المللی از جمله در حمایت از حقوق مشروع ایران در موضوع هسته‌ای قدردانی کرد.  
 
وزیر امور خارجه تاکید کرد: برای ما روابط دوستانه با برادران الجزایری از اهمیت بسیاری برخوردار است و سفرهای متقابل مقامات دو کشور فرصت خوبی است تا روند توسعه و گسترش بیش از پیش این روابط به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تقویت شود و ما هیچ سقف و محدودیتی برای توسعه همه جانبه روابط الجزایر قائل نیستیم.  
 
ظریف همچنین با اشاره به تجارب خوب الجزایر در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی به خصوص سابقه عضویت فعال این کشور در جنبش عدم تعهد بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس این جنبش برای ادامه همکاری، مساعدت و تبادل تجربیات با الجزایر برای برگزاری هرچه موفق‌تر نشست آتی وزرای خارجه جنبش عدم تعهد تاکید کرد.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین به مواضع و دیدگاه‌های مشترک ایران و الجزایر در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله کمک به حل و فصل سیاسی بحران سوریه و مبارزه و مقابله با پدیده شوم تروریسم اشاره کرد و خواستار تداوم و تقویت رایزنی و مشورت بین دو کشور در این راستا شد.   
 
ظریف در بخش دیگری از این ملاقات با اشاره به آغاز مذاکرات دور نهایی با گروه ۳+۳ بر موضع اصولی ایران در دفاع، ایستادگی و پافشاری بر حقوق مشروع و مشترک خود و دیگر کشورهای عضو NPT در بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، قائل ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار