"آرسن آواکف" سرپرست وزارت کشور اوکراين روز دوشنبه خواستار جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز و درگیری در منطقه خودمختار "کریمه" شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کفیل وزیر کشور اوکراین روز دوشنبه خواستار جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز و درگیری در منطقه خودمختار کریمه (Crimea)  شد. 

بنا بر اعلام رسانه های جمعی ، "آرسن آواکف" و "والنتین نالیوایچنکو"، کمیسرهای ویژه پارلمان اوکراین که مسئولیت نظارت بر وزارت کشور و سرویس امنیتی این کشور را بر عهده دارند، در سفری کوتاه، از سیمفروپل، مرکز منطقه خودمختار کریمه دیدار کردند. 

آواکف گفت :« کشور در حال بازگشت به مسیر گفتگو برای صلح است، بنابراین جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز در این مقطع از اهمیت زیادی برخوردار است. در چنین وضعیتی جلوگیری از رویارویی‌هایی مانند آنچه در کیف رخ داد ضروری است. به عقیده من ما می توانیم با گفتگو آرامش را به کشور بازگردانیم.» 

این نخستین سفر رؤسای جدید نهادهای مجری قانون اوکراین به این منطقه خودمختار بود. این مقامات پس از تظاهرات روز یکشنبه در شهر سواستوپل که به صورت خودجوش به انتخاب یک شهردار جدید منجر شد ، به مرکز منطقه کریمه سفر کردند. تظاهرکنندگان خواستار پیوستن دوباره این منطقه به خاک روسیه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار