رییس فدراسیون تکواندو در گفتگویی مفصل با باشگاه خبرنگاران در مورد ناگفته هایی از این رشته صحبت کرد و گفت ؛ ایران پیشنهاد جام باشگاه های جهان را ارائه داده است.

سید محمد پولادگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به دوره جدید ریاستم هفته گذشته سفر دو روزه ای به کره جنوبی برای دیدار با "چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو داشتم که در این دیدار به فدراسیون جهانی پیشنهاد دادم که از این پس رنکینگ تیم های ملی جهان را نیز در کنار رنکینگ بازیکنان ارائه دهند.

پیشنهاد جام باشگاه های جهان

وی با اشاره به قبول پیشنهاد ایران برای برگزاری جام باشگاه های آسیا، یادآور شد: پیشنهاد برگزاری مسابقات جام باشگاه های جهان و تشکیل اتحادیه ای برای آن را به چو ارائه کردم که با استقبال وی روبرو شد و قرار است مورد بررسی قرار بگیرد. 
 
وی ادامه داد: در مسابقات باشگاهی سرمایه مردمی و خصوصی وارد می شود که در هیچ مسابقه دیگری وجود ندارد. تنها در این مسابقات می شود از تکواندوکارانی با هر ملیتی استفاده کرد.

تکواندوکارانی مثل مسی

رییس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه تشکیل مسابقات باشگاهی موجب سرمایه گذاری روی تک ستاره های دنیا می شود، افزود: در فوتبال این اتفاق افتاده می بینیم که لیونل مسی تبدیل به یک فوق ستاره شده آن هم در یک تیم باشگاهی خارج از آرژانتین و کمتر هم در مسابقات ملی حضور دارد. عامل موفقیت برخی رشته ها حضور لژیونرها هستند که پول را هم وارد ورزش می کنند.

لیگ واقعی داریم

وی در مورد استقبال نکردن تیم های آسیایی از چهارمین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا در تهران می گوید: کشوری در دنیا نیست که مثل ما لیگ باشگاهای داشته باشد. حتی کره ای ها که مهد تکواندوی دنیا هستند، مسابقات آموزشگاهی دارند که شبیه لیگ نیست. بنابراین برای حضور در جام باشگاه ها اقدام نمی کنند. بوندس لیگای آلمان هم یک سال برگزار شد و ادامه نداشت اما لیگ تکواندوی ایران واقعی و مستمراست.

لیگ گارانتی می خواهد

وی در مورد اینکه چرا میزبانی هر چهار دوره رقابت ها با استقبال نکردن آسیایی ها به ایران رسیده، ادامه داد: یکی از دلایل برگزاری هر چهار دوره توسط ایران، اهمیت ثبات این مسابقات است تا بتوانیم گارانتی تیم های داخلی خود را به نحوی حفظ کنیم چرا که نمی خواهیم فقط لیگ داخلی داشته باشیم و با عناوین اول تا سومی هر سال کار یکنواختی را تکرار کنیم.  باید به تیم های باشگاهی هم انگیزه ای برای بقا بدهیم تا فراتر از لیگ عمل کنند و حامیان مالی همچنان در تکواندو فعال باشند.

پولادگر خاطر نشان کرد: بعد از پیشنهاد ایران برای برگزاری جام باشگاه های آسیا در دوره اول و دوم استقبال خوبی از مسابقات شد. تیم های نظیر القادسیه کویت، الاتحاد عربستان و تیم هایی از کره جنوبی، چین، چین تایپه و فیلیپین در دوره های اول جام باشگاه ها بودند اما پس از ان اتحادیه تکواندوی آسیا از آن پیگیری و حمایت نکرد.

ضعیف ها خطرناکند

وی با اشاره به توزیع 20 مدال بین تیم های مختلف در المپیک لندن، گفت: افغانستانی ها 2 مدال برنز المپیک دارند که تنها مدال های المپیکی آنها محسوب می شود و گابن برای اولین بار به نقره المپیک رسید. برگزاری مسابقات جام باشگاه ها برای ما ثمره دارد و به هر حال بازیکنان می توانند با تکواندوکاران خارجی مبارزه کنند. نباید این طور به مسابقات نگاه کرد که چون تیم های ضعیفی در آن شرکت کرده اند برای بازیکنان ما خوب نیست و بیشتر آنها هستند از این پیکارها استفاده می کنند. اگر با این دید به مسابقات نگاه کنیم در آن صورت نباید با تیم های دیگر مبارزه کرد، چون ما قهرمان و نایب قهرمان جهان هستیم.

وی افزود: اتفاقا تیم های ضعیف چون انگیزه دارند همیشه خطرناک هستند. در مسابقات جهانی مکزیک دیدیم بازیکنان ما کره را شکست دادند اما به کشورهایی که مطرح نبودند باختند، چون بحث روانی در این مورد مهم است. در تکواندو نمی شود حریفی را دست کم گرفت.

از سفیر کمک گرفتیم

رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که با وجود برگزاری دو جام به نام سفیر کره چرا هیچ تیمی از این کشورها یا شرق آسیا برای جام باشگاه ها به تهران نیامد، گفت: متاسفانه اتحادیه آسیا اهمیت آن را نمی داند. ما با برگزاری جام سفیر از این طریق کمک مالی گرفتیم و برای اولین بار حتی در مسابقات کشوری بانوان جوایز برای برترین ها دادیم و قرار است کره ای هم در دوره های بعدی در مسابقات تیم داری کنند تا مسابقات بین المللی داشته باشیم. در واقع سفیر کره در مصاحبه هایش اعلام کرد که قصد کمک به تکواندوی ایران را دارد.

وی افزود: ما مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان را که توان مالی برگزاری ان را نداشتیم با نام سفیر کره برگزار کردیم و برای اولین بار به قهرمانان جوایزی اختصاص داده شد.

وی گفت: ما برای اهداف دورتری مسابقات جام باشگاه ها را میزبانی می کنیم.بعد از 11 سال برگزاری لیگ برتر باید اتفاق جدیدی در آن رخ می داد که انگیزه ها همچنان ادامه داشته باشد. برای همین اتحادیه آسیا این بخش از موضوع را نمی داند.

هزینه نکردیم

پولادگر در مورد هزینه های جام باشگاه های جهان خاطر نشان کرد: برای مسابقات جام باشگاه ها ورودیه گرفتیم و جز هزینه داوران هزینه ای نداشتیم. سال قبل مسئولان برگزاری گذشت کردند و دستمزدشان را بخاطر شرایط بد مالی از فدراسیون نگرفتند و امیدواریم این بار هم به ما رحم کنند!

میزبانی جهانی

وی با بیان اینکه تا به حال تمامی مسابقات جهانی هان مادانگ در کشور کره برگزار شده، افزود: از فدراسیون جهانی تقاضای میزبانی مسابقات جهانی هان مادانگ را کردیم و قرار است برای این میزبانی، ما تجهیزات فنی مربوط به برگزاری مسابقات برای شکستن اجسام را تهیه کنیم، ضمن آنکه باید میزبان حدود دو هزار ورزشکار مرد و زن باشیم تا کارشناسان فدراسیون جهانی با تایید توانایی میزبانی ایران آن را به ما بدهند.

او با اشاره به اینکه ایران توانایی برگزاری مسابقات مهم جهانی را دارد، یادآور شد: می توانیم از صنعت توریسم در برگزاری مسابقات استفاده کنیم چون ورزش نقش به سزایی در این بخش دارد. باید مشکلاتی را که برای میزبانی را از بین ببریم.

رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به دیدارش با رییس جدید "کوکی وان" (آکادمی جهانی مربیگری تکواندو)، گفت: کارهای جدیدی در بخش آزمون ها انجام خواهد شد. دوره بین المللی مربیگری را برای اولین بار به خوبی با حضور 250 مربی داخلی و خارجی میزبانی کردیم که امیدوارم تداوم داشته باشد.

دبیر این هفته می آید

او در مورد تاخیر در اعلام اعضای فدراسیون با گذشت یک ماه از انتخابات تصریح کرد: آرش فرهادیان و محمد نوذری افراد شایسته ای در تکواندو هستند، اما انتخاب آنها برای دبیری فدراسیون در حد شایعه بوده است. همه می دانند که برخلاف برخی فدراسیون های دیگر مسئولان را معمولا از بین خانواده تکواندو انتخاب می کنم. برای دبیری هم سه گزینه را مدنظر دارم که مطمئن باشید تا پایان این هفته تمامی مسئولان فدراسیون معرفی می شوند اما زهرا سروی نایب رییس بانوان باقی می ماند.

هنوز پولی ندیدیم

وی با اشاره به بدهی 800 میلیون تومانی فدرسیون، گفت: خبری از پرداخت وزارتخانه نیست و ما چیزی ندیدم و بدهی ما بخاطر کسری بودجه سال 91 بوده که هنوز پرداخت نشده است. شرایط اقتصادی به گونه ای است که دیگر در مورد بودجه از فدراسیون سوال نمی شود. با این حال فدراسیون را می چرخانیم.

بدهی پرسپولیس به تکواندو

رییس فدراسیون تکواندو به هزینه و بدهی این روزهای فوتبال به خصوص دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس و بدهی چهار میلیون تومانی پرسولیس به تکواندو اشاره کرد و افزود: فوتبال مشکلاتش از قبل متورم شده و روزهای فعلی آن قابل پیش بینی بود. هزینه های زیاد آن با بی تدبیری و بی مدیریتی حاصل شده است. امیدوارم با رفع مشکلات این دو باشگاه برای شادابی جامعه تلاش کنند و با پتانسیلی که دارند بتوانند در تکواندو هم سرمایه گذاری کنند.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک می گوید: در جلسه اجرایی اعلام کردم برای تکرار عنوان چهارمی آسیا در بازی های آسیایی شرایط سخت شده و نباد توقع و انتظارات را بالا ببریم. باید در این مورد تصمیم فوری اورژانسی گرفته شود و نگاه ویژه ای به رشته های مدال اور مثل تکواندو شود چون زمان نداریم. تکواندو هم کار سختی دارد اما برنامه هایش آماده است اما شرایط اردو را نداریم چون پول نداریم. اگر بودجه در زمان مقرر داده نشود بعدا به درد ما نمی خورد.

اردوی خارجی ها تعطیل!

وی در مورد برنامه درآمدزایی فدراسیون از راه اردوهای خارجی در مرکز جهانی تهران ادامه داد: با ترافیک برنامه های سال 2014 و 31 تورنمنت بزرگ و 6 رویداد رسمی از جمله قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی، جهانی پومسه، دو مرحله جایزه بزرگ و فینال آن در انتهای هر سال مرکز جهانی تکواندو خالی نیست. تونس، آذربایجان، بلژیک و هند امسال مهمان مرکز بودند اما عراقی ها را نپذیرفتیم چون مجبور شدیم برای تونسی ها بازیکنان خودمان را از این مرکز خارج کنیم و حالا دیگر جایی برای اردوهای خارجی نداریم.

باید پول خرج کنیم

پولادگر با بیان اینکه تورنمنت بین المللی جام فجر در گرید یک جهانی برای رنکینگ به ثبت رسیده، تصریح کرد: با رنکینگ دار شدن و شرایط جدیدی که مسابقات بین المللی پیدا کرده اند هزینه های اعزام و شرکت در مسابقات بالا رفته و باید پول خرج کنیم و چون انتخابی جهانی المپیک برداشته شده و تنها این تورنمنت های رنکینگ دار با جمع آوری امتیازات برای المپیک به جای آن گنجانده شده کار سخت تری داریم.

ساعی خودش نیامد

وی در مورد حضور نیافتن ساعی در مسابقات جام باشگاه ها افزود: فدراسیون از هادی ساعی هم برای حضور در مسابقات و اففتاحیه آن دعوت کرد اما او در سالن حضور نیافت.
او در مورد بازگشت ساعی به سمت مدیریت تیم های ملی و حضور در هیئت رییسه فدراسیون تکواندو گفت: قبلا هم در مورد ساعی حرف زده بودم و باز هم از نظر من فدراسیون خانه او است. اگر ساعی صد بار هم در مورد بازنگشتن حرف بزند، ما دعوتش می کنیم. امیدورام همه این حرف ها به پایان برسد چون همه آنها ناشی از دوران انتخابات است که دوران خوبی نبود و همه حرف هایی زدند که نباید می زدند! در هر صورت این مورد نیاز به گذر زمان دارد.

کسی را مجبور نمی کنیم

وی در مورد اینکه که ساعی بارها در مصاحبه هایش اعلام کرده که قصد بازگشت به فدراسیون را ندارد، عنوان کرد: اگر کسی سمتی نخواهد نمی شود آن را اجبار کرد اما معمولا افراد در شرایط خاص حرف هایی در رسانه ها می زنند که خیلی نمی شود روی آنها حساب کرد!

ذوالقدری رییس می شود

پولادگر در مورد استفاده مجدد از ذوالقدری در پست دبیری فدراسیون گفت: ذوالقدری بازنشسته است و از سوی دیگر از کار در سمت دبیری خسته شده چون واقعا کار سختی است. ما سازمان تیم های ملی را داریم که کارش از ابتدای سال جدید آغاز می شود و در حال حاضر مشغول تدوین وظایفش هستیم. در واقع از یک سال قبل مصوبه تاسیس سازمان تیم های ملی را از هیئت رییسه فدراسیون گرفته بودیم و قرار است ذوالقدری به عنوان رییس این سازمان با فدراسیون همکاری کند تا از او در جایگاه تخصصی اش استفاده شود.

بانوان هنوز مشکل دارند

وی با بیان اینکه با وجود اعزام هایی زیادی که بخش بانوان داشته اند، افزود: هنوز هم بانوان تکواندوکار به آن خودباوری لازم نرسیده اند و از لحاظ شرایط روحی ایده آل نیستند. ما قبلا برای مربیان این بخش دوره های فنی در کشور داشتیم که باز هم باید ادامه داشته باشد.

رییس فدراسیون تکواندو یادآور شد: در تکواندوی بانوان با مشکلات چند وجهی روبرو هستیم. متاسفانه بضاعت تکواندوی جهان در بخش بانوان اندک است و بارها گفته ایم که برای این بخش به خاطر شرایطی که داریم مربیان برتر کمتر در دنیا فعالیت دارند. حتی در فوتبال هم مربیان زن خوب به ندرت در دنیا فعال هستند.

وی به غیبت بانوان در مسابقات انتخابی و "گرندپریکس" اشاره کرد و گفت: کار بانوان با قوانین جدید سخت است و آنها را برای مسابقات قاره ای انتخابی المپیک آماده می کنیم و امیدواریم به نتیجه برسند.

از معتمد بی خبرم

سیدمحمد پولادگر در مورد حضور محمد باقری معتمد در آمریکا عنوان کرد: از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. معتمد تا زمانیکه در اردوهای تیم ملی حضور دارد تحت کنترل ما است اما بیرون از آن را نمی دانیم. فقط می دانم که او بدون اجازه باشگاه استیل البرز به دبی رفته بود که با جریمه باشگاه هم همراه شد.

وی در پایان خصوص تعویق رقابت های غرب آسیا تصریح کرد: ما برای برگزاری مسابقات تکواندو اعلام آمادگی کردیم و مکاتبات خود را انجام دادیم. اما اخبار انعکاسی از استقبال نکردن کشورهای منطقه خبر داد که با روند موجود طبیعی است که عرب ها غایب باشند چون تابع سیاست دولت هایشان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار