سيد "عزت الله ضرغامي" رئيس صدا و سيما در ميان مردم شهر مسجد سليمان با استقبال گرم مردم اين شهر مواجه شد. ميهماني كه ناگهان نگاه هاي ميزبانان را به خود جلب كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ سيد عزت الله ضرغامي رئيس صدا و سيما در ميان مردم شهر مسجد سليمان با استقبال گرم مردم اين شهر مواجه شد . ميهماني كه ناگهان نگاه هاي ميزبانان را به خود جلب كرد .
 
درسرزمين كهن عصر روز شنبه مردم مسجد سليمان در سه راهي همافران ،خيابان مركزي شهر مردي را ديدند با چهره اي آشنا كه از خودروي سواري كرايه پياده شد وقدم برزمين شهر كهن گذاشت.
 
بلافاصله او را شناختند، پيروجوان دوره‌اش كردند ، ابتدا از او پرسيدند كه آيا واقعاً خودش است؟! بدون هيچگونه محافظ و همراه ؟! يا بدون همراهي جمعيت مسئولان محلي كه سال هاست سنت استقبال مديران ملي را مرور و تمرين مي كنند؟!
 
او خودش را كه معرفي جوان‌هاي شهر كوچك و پر افتخار مسجد سليمان رييس رسانه ملي را بهتر شناختند . خوزستاني‌ها عزت الله ضرغامي را هم ولايتي خود مي‌دانندو از او به عنوان فرزندي سرزمين مادري ياد مي‌كنند پس، اين ديدار براي خودش حال و هواي ديگري هم داشت.
 
ضرغامي پاي پياده و البته همراه با مردمي كه مشتاقانه و البته كنجكاوانه در راه به او مي پيوستند به مسجد جامع رفت و در مسجد پاي سخن دل آن ها نشست كه از بزرگان قوم بختياري همچون ابوالقاسم خان، عليمردان خان و سردار اسعد- كه وجه مشترك همه آن ها ، بيگانه ستيزي بوده ، برايش گفتند و عاشقانه از رشادت‌ها و دلير مردي‌هاي اقوام ايراني اين خطه بزرگ در طول تاريخ انقلاب و دفاع مقدس ياد كردند.
 
او با دقت و بي واسطه حرف‌هاي صريح مردمي را شنيد كه در نهايت صفا و صداقتي‌ مي پنداشتند دهه ها مبارزه و ايستادگيشان در مقابل استبداد و استعمار پير انگليس ، در يك مجموعه تلويزيوني كه به نام آن «سرزمين كهن» پخش شده ، آنچنان كه بايد به چشم نيامده و ناديده گرفته شده است.
 
حضور كاملاً سرزده ضرغامي در ميان غيور بختياري آنهم در مسجد ، مشق نكته هاي جدي و جديدي براي برخي از مسئولان كشور در دهه چهارم انقلاب است. تعجب و شادماني توامان مردم از حضور ناگهاني يك مسئول ارشد كشور در ميان ان ها حاكي از عشق و دلبستگي جامعه به مجموعه كارگزاران اسلامي در قامت ساده وبي‌آلايش خود است. نكته‌مهم ديگر ضرورت ظرفيت افزايي مسئولان براي پذيرش انتقادات و نظرات مردم است.
 
دهه چهارم انقلاب كه دهه عدالت و پيشرفت نامگزاري شده دهه بازگشت به ارزش ها و احياي سنت هاي انقلاب است. سادگي و ساده زيستي ، تلاش مستمر شبانه روزي ،با مردم و در ميان مردم زيستن ، همقدم شدن دوباره با جامعه و رجوع‌دوباره به سبك زندگي مردم مدارانه ، از لوازم طي مسير دهه چهارم انقلاب است. نهايت آن كه ضرغامي با سفر ساده و غير مترقبه خود به خوزستان يك درس فراموش شده را به ديگر مسئولان ياد آوري كرد؛ مردم ولي نعمت و ناصح امين هستند ، بگذارند مردم املاي عملشان را بهتر بخوانند، از آنها گلايه كنند، با انها درد دل كنند، آرزوهايشان را براي آنها بشمرند، در كنارشان به سرزمين كهن خود افتخار كنند. بگذارند مردم عزت مدارانه پا به پاي مسئولان بيايند و اين زماني ميسر مي شود كه مسئولان هم پياده شوندوبي هيچ تشريفات و تبرجي ، فروتنانه پا جاي پاي مردم نهند .


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار