11 شکارچی در منطقه میانکاله به همراه چندین دام صیادی و غیرمجاز مخصوص شکار پرندگان حفاظت شده زمستان گذران هفته گذشته دستگیر شدند

 

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ، شکارچی متخلف تالاب بین المللی میانکاله را با 18 قطعه مرغابی و یک قطعه چنگر دستگیر کردند .

ˈ زمان رضا احمدی ˈ افزود : این شکارچی متخلف که در ضلع غربی تالاب بین المللی میانکاله مشغول انجام شکار بود، دستگیر و آلات و ادوات شکار وی ضبط و تحویل مراحع قضایی شد .

وی ادامه داد : هفته گذشته نیز 11 شکارچی در منطقه میانکاله به همراه چندین دام صیادی و غیرمجاز مخصوص شکار پرندگان حفاظت شده زمستان گذران دستگیر شده بودند .

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر گفت : محیط بسیار مطلوب و امن میانکاله ، موجب ایجاد رغبت در پرندگان برای زمستان گذاری در این منطقه شده است و در حال حاضر نیمی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی که به ایران می آیند ، میانکاله را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند .

وی افزود : یکی از راه های حفاظت بیشتر از پرندگان این منطقه ، اجرای هر چه سریع تر طرح جامع میانکاله است که با توجه به پایان مطالعات مقدماتی ، اجرای آن در آینده ای نزدیک مورد انتظار دوستداران محیط زیست است .

او ادامه داد : در حال حاضر فقط در شهرستان بهشهر ، 524 نفر پروانه شکار دارند که کنترل این تعداد شکارچی به همراه دیگر شکارچیانی که از شهرهای دیگر در منطقه حاضر می شوند ، کار بسیار سخت و دشواری است ./س


برچسب ها: دستگیری ، منطفه ، میانکاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.