بیش از 2 هزار و 500 هکتار باغ مرکبات در شهرستان ریگان وجود دارد که دارای محصولی منحصر به فرد و ارگانیک هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، با توجه به اینکه به فصل شکوفایی بهار نارنج در باغ های مرکبات ریگان نزدیک می شویم امسال تعدادی از باغداران ریگانی برای زیبایی باغها ،مرکبات تعدادی درخت را نچیده اند.

قرار گرفتن این باغ ها در حاشیه جاده ترانزیتی ریگان ـ چابهار خستگی را از وجود مسافران این مسیر با عطر دل انگیز بوی بهار نارنج بیرون می برد .

تعدادی از باغداران ریگان با فراهم کردن تعدادی میز وصندلی چوبی محیطی سنتی را برای گردشگران نوروزی فراهم کرده اند.

اما در کنار این همه زیبایی در بخش گنبکی که بهشت شرق استان کرمان در زمینه وجود باغ مرکبات است ،تولید نهال این روزها رونق خاصی به بازار داده و شهرستانهای مجاور را زیر پوشش خود قرار داده است.

آب فراوان و تولید محصولات ارگانیک

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت : به دلیل آب فراوان مرکبات بخش گنبکی ریگان در نوع خود بی نظیرند.

موسی جلالی افزود : محصولات این منطقه شامل نارنگی و پرتقال مشهور گُنبکی ریگان، گریپ فروت، پرتقال والنسیا، لیمو شیرین و لیمو ترش است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ریگان گفت: امسال از گردشگران نوروزی در حاشیه بلند ترین تپه های شنی دنیا با عصاره بهار نارنج پذیرایی خواهد شد.

محمد صادق دادالله پور افزود: با پیدایش شکوفه های بهار نارنج در بخش گنبکی کار اسانس گیری از بهار نارنج به صورت سنتی آغاز می شود .

وی تصریح کرد : با راه اندازی کارخانه های اسانس گیری در این منطقه توسط بخش خصوصی در ناحیه صنعتی این شهرستان می توان برای فروش محصولات از موقعیت جاده ترانزیتی ریگان ـ چابهار استفاده کرد./ب

برچسب ها: نوروز ، محصولات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.