معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به انتخاب پزشک خانواده توسط یک میلیون و 614 هزار نفر شهروند استان بیان داشت: در حال حاضر این طرح در 481 مرکز و پایگاه در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، محسن اعرابی صبح شمار مشمولان طرح پزشک خانواده در شهرهای استان را بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 61.67 درصد مشمولان نسبت به انتخاب پزشک خانواده اقدام کرده اند.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، 24 مرکز معین، 87 مرکز مجری و 370 پایگاه فعالیت دارند و تاکنون اطلاعات 87.69 درصد جمعیت شهری در سامانه پزشک خانواده ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روزانه بطور میانگین 17 نفر به سطح این برنامه مراجعه کرده اند، اظهار داشت: ویزیت پایه 380 هزار نفر ویزیت جاری 298 هزار نفر در سامانه ثبت شده است.

اعرابی شمار پزشکان فعال در طرح پزشک خانواده را 457 نفر و تعداد ماماها را 359 نفر اعلام کرد و گفت: درصد نسخ داروخانه ها 80.5 درصد بوده است و 3.9 درصد ویزیت شدگان نیز به پرشکان متخصص ارجاع شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه 104 هزار نفر از جمعیت استان فاقد بیمه هستند، گفت: برای این افراد نیز تمهیداتی اندیشیده شده است و می توانند تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان باشند./س

برچسب ها: اجرای ، پزشک ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.