مراسم چهارشنبه صوری آخر سال در محلات منطقه 9 با نظارت نیروهای مردمی مستقر در محلات انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عباس خسروی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 9 با اعلام این خبر گفت: طی نشست کارشناسی و با حضور سرگروه‌های دوام محلات و دبیران شورایاری‌ها نقاط و مراکز آسیب‌پذیر مطرح و نحوه همکاری مردم در برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه سوری شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

خسروی با بیان اینکه هدف شهرداری افزایش ضریب ایمنی در اجرای مراسم باستانی چهارشنبه سوری ایرانی است ، تصریح کرد: نیروهای مردمی با همراهی کارشناسان ستاد بحران با صاحبان و شاغلین این مراکز به گفتگو پرداختند.

وی ادامه داد: اهمیت جان و مال مردم برای شهرداری تهران انگیزه اصلی در طراحی این برنامه مردمی است.

وی گفت: تیمی از کارشناسان ستاد بحران با استناد حوادث ناگوار سالهای قبل و نقص عضو غیرقابل جبران شهروندان، دانش‌آموزان مدارس را به خطرات مهلک استفاده ز ترقه‌ها و سایر آتش‌بازیهای غیر مسئولانه در چهارشنبه سوری هشدار داد.

وی با تأکید بر تهیه فهرست مراکزی همچون، پمپ‌های بنزین، رنگ فروشی‌ها، تعویض روغن‌ها، ترقه فروشی‌ها، پارچه فروشی‌ها، دکه‌های روزنامه، نقاط استقرار سطل‌های زباله، انبار اجناس و محصولات کاغذی و چوبی اعم از لوازم منزل و کارگاهی در سطح محدوده افزود: تمامی مراکز با همکاری کارشناسان اداره بحران مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

بنابراین گزارش: نیروهای دوام با حضور در این اماکن به پخش پوستر، بروشور، سی‌دی‌های آموزشی و سایر دفترچه‌های راهنما اقدام نمودند و در همین راستا جهت کنترل خطرات ناشی از حرکات حادثه‌ساز و احتیاط لازم در حذف رفتارهای ماجراجویانه بطور چهره به چهره با مردم و شاغلین مراکز پر رفت و آمد بطور چهره به چهره به گفتگو پرداختند.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: آیین ، ملی ، آخرسال ، ایرانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار