پژوهشگران کشورمان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت سیستم کلاج هوشمند شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دستگاه سیستم کلاج هوشمند به راننده امکان می‌دهد فقط با فشار دادن یک کلید که روی دسته دنده تعبیه شده است، جهت تعویض دنده اقدام نماید و در ترافیک‌های خزنده شهری همانند خودروی گیربکس اتوماتیک رانندگی نماید، به طوریکه با فشردن پدال ترمز، خودرو متوقف و با‌‌ رها کردن آن خودرو به صورت کاملا نرم و بدون لرزش حرکت نماید. 

بنابر این گزارش، طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که راننده در هر زمان و در هر شرایطی از جمله هنگام حرکت یا توقف کامل خودرو می‌تواند با فشردن یک کلید سیستم را از حالت هوشمند خارج و به حالت معمول کارخانه (کلاج گیری با پا) بازگرداند. 

بر اساس این گزارش، طریق نصب این دستگاه به گونه‌ای است که به هیچ یک از اجزای خودرو از جمله گیربکس و غیره ارتباط نداشته و بدون دست کاری در قطعات خودرو با حداقل زمان قابل نصب بر روی انواع خودروهای داخلی و خارجی می‌باشد. 

در ادامه این گزارش آمده است، از جمله مزایای این سیستم عبارتند از رانندگی در ترافیک همانند خودرو گیربکس اتوماتیک، کاهش مصرف سوخت، افزایش عمر دیسک و صفحه کلاج، جلوگیری از دردهای مزمن زانو و کمر و گارانتی یک ساله سیستم است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: هوشمند ، گیربکس ، کلاج ، ماشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار