رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در دیدار آیت الله موسوی اردبیلی گفت: بیش از 50 درصد کل کفش های کشور در قم تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با آیت الله موسوی اردبیلی در دفتر این مرجع تقلید در قم دیدار و با بیان گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: 2471 واحد صنعتی داریم و حدود 50 هزار کارگر در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

عالای پور با بیان اینکه مهمترین صنایع استان؛ الیاف مصنوعی، کفش ماشینی، قطعات خودرو، مصنوعات سنگ، آجر نسوز، لوح فشرده و مواد شوینده هستند افزود: حدود 2000 طرح صنعتی در قم دارای صفر تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی که با راه اندازی این طرح ها 45هزار نفر اشتغال صنعتی دیگر نیز ایجاد می شود.

وی از تجارت خارجی با76 کشور دنیا خبرداد و گفت: کالای قم به کشورهای زیادی صادر می شود و در نمایشگاه های خارجی معمولا تولیدات ایرانی را عرضه می کنیم به طوری که در نمایشگاههای کلانتان در کشور مالزی که یک هفته با محوریت قم برگزار شد نتایج مثبتی حاصل شد.

آیت الله موسوی اردبیلی هم با تحسین تلاشها و اقدامات گفتند: زمانی دغدغه ما تبدیل قم به شهری صرفا علمی بود،‌ اما ‌امروز می بینیم که قم علاوه بر این که به مرکز نشر و معارف علوم مختلف اسلامی تبدیل شده، در حوزه های صنعت و معدن و تجارت نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ایشان ‌ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان قم، اظهار داشت:‌ فعالیت های خوب استان قم در حوزه های صنعتی، بسیار چشمگیر بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از حفظ اصالت قم عنوان کرد: شهر قم به دلیل زیارتی بودن محل رجوع بسیاری از مردم است که باعث وسعت روز افزون قم و رشد جغرافیایی این استان طی سال های اخیر شده است./س
 
 
برچسب ها: قم ، تولید ، کفش ، پنجاه درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.