"بوی هروئین از تمام خیابان های شهر "وان" به مشام می رسد. اگر بتوانم اعتیادم را ترک کنم این شهر را ترک خواهم کرد. بسیاری از ساکنین این شهر از سنین جوانی و از طریق کشیدن سیگار به مصرف ماده هروئین اعتیاد پیدا کرده اند."

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه "حریت" با انتشار گزارشی در مورد افزایش آمار اعتیاد جوانان ترکیه به ماده مخدر هروئین در شهر "وان" در جنوب شرقی آن کشور از آغاز کمپینی سازمان دهی شده توسط مادران معتادین به منظور ترک آنان از چنگال اعتیاد خبر داده است.


روزنامه "حریت" با انتشار گزارشی در مورد تلاش مادران معتادان ترک برای ترک دادن فرزندان شان می نویسد :"ماده مخدر هروئین در شهر وان ترکیه در همه جا یافت می شود و به سادگی در دسترس است چرا که قیمت ارزانی نیز دارد.

 

یکی از معتادان این شهر در مصاحبه با خبرنگار روزنامه "حریت" می گوید :"بوی هروئین از تمام خیابان های شهر "وان" به مشام می رسد. اگر بتوانم اعتیادم را ترک کنم این شهر را ترک خواهم کرد. بسیاری از ساکنین این شهر از سنین جوانی و از طریق کشیدن سیگار به مصرف ماده هروئین اعتیاد پیدا کرده اند."


"حریت" در ادامه گزارش به کمپین مادران ترک ساکن وان و مبارزه آنان علیه اعتیاد فرزندان شان می پردازد و در این مورد می نویسد :"مریم 45 ساله یکی از مادرانی است که پسر 24 ساله اش از زمان تحصیل در مقطع دبیرستان به هروئین معتاد شده است. او تصمیم گرفته تا علیه اعتیاد نبردی جدی را آغاز کند و این کار را از طریق برنامه ریزی و همکاری با انجمن "مبارزه علیه مواد مخدر" انجام می دهد. مریم از نبود مراکز درمانی کافی گلایه دارد. مصرف ماده مخدر در شهر وان همه گیر است و قیمت فروش آن نیز ارزان است. او هم چنین گفته که پسرش برای یافتن ماده مخدر هر چیزی را می دزدد."


"حریت" در ادامه گزارش به سن پایین اعتیاد در شهر وان اشاره می کند و در این مورد می نویسد :"خانواده های معتاد در شهر فرزندان شان را مجبور به فروش سیگار در خیابان می کنند. تحت پوشش این کار آنان مواد فروشی هم می کنند.

 

" یکی از والدین ساکن این شهر گفته است :"من دو بار مجبور به تغییر خانه ام شدم چرا که همسایگان متوجه شدند فرزند 8 ساله ام در حیاط خانه هروئین مصرف کرده بود." او در ادامه می گوید :"مواد فروشان در هر جایی مشغول به کار هستند در مقابل مدارس، در خیابان ها و در پارک ها."

 


به گزارش تدبیر،"دسته گل" مادر دیگری است که می گوید فرزند 21 ساله اش به همراه همسرش در زندان به سر می برند.

 

او در این مورد گفته است :"اسماعیل" جوان ترین پسر من معتاد به هروئین بود. او ما را کتک می زد و تهدید کرد که یا باید به او پول دهیم یا آن که خودش را از پنجره به بیرون پرتاب خواهد کرد."

 

این مادر ترک گفته است که فروش هروئین در وان ارزان تر از سایر شهرهاست چرا که در روستای "گورپینار" درست می شود. او گفته که هروئینی که در وان به قیمت 25 لیر فروخته می شود در استانبول به قیمت 80 لیر به فروش می رسد.
برچسب ها: خیابانها ، بو ، هرویین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.