نخست وزير رژيم اشغالگر قدس و صدراعظم آلمان در کنفرانس خبري مشترک به تشريح ديدگاههاي خود درباره مسائل منطقه و بين المللي پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در اراضی اشغالی گفت: ما شب گذشته مراسم شام بسیار خوبی داشتیم و درباره مسائل متعددی صحبت کردیم که شاید مهمترین مسائلی است که درباره آن صحبت کردیم و به منافع امنیتی اسرائیل و تلاش اش برای صلح مرتبط است. خانم مرکل، ما درک شما و توجه شما را به این مسائل قدر می نهیم. امروز نیز ملاقات فوق العاده ای بین مقامات دو دولت برگزار شد. این ملاقات فوق العاده بود زیرا اولا مطابق برنامه زمانی بود و ثانیا اینکه برنامه مطرح برای گفتگوها پوشش داده شد و حوزه های مختلفی بررسی شد. ما مطالب بسیاری از هم آموختیم. من مطالب بسیار زیادی گرفتم ازجمله اینکه چگونه می توان دیوان سالاری را شکست. ما می خواهیم این تبادل آراء را تقویت کنیم زیرا بخشی از سیاست مشترک ما است. هدف از این نشست سالانه دقیقا همان کاری است که گفتم یعنی اینکه چگونه می توان روابط نزدیک و قوی ایجاد کرد تااینکه حتی به سطحی بالاتر از روابط قوی و نزدیک ارتقاء پیدا کند. سفر شما (خانم مرکل) به همراه اعضای هیئت دولت آلمان نشان دهنده قدرت و گرمای روابط اسرائیل و آلمان است که برای آن بسیار ارزش قائل هستیم.

وی در ادامه افزود: ما شب گذشته درباره مسائل حیاتی در دستور کارمان صحبت کردیم. امروز نیز بحثهای مذکور را گسترش دادیم. ما درباره تحولات بین المللی در کشورهای جهان سوم بویژه آفریقا صحبت کردیم. ما درباره روابط تجاری و بازرگانی صحبت کردیم. آلمان به صورت سنتی و بویژه در دوران مسئولیت خانم مرکل ، تعهد روشنی به امنیت دولت یهودی (اسرائیل)داشته است که همه ما به آن ارج می نهیم.

بنیامین نتانیاهو در ادامه گفت: ما به دنبال هدفی نیز هستیم که جهان ما را تغییر بدهد. ما خواهان خاورمیانه ای باثبات هستیم که شاید فراتر از حوزه اقدام دو کشور (آلمان و اسرائیل) باشد. اما به هرحال، تلاش می شود که صلحی قابل اجرا بین اسرائیل و فلسطینی ها ایجاد شود. هر دوی ما خواهان رسیدن به این هدف هستیم. من معتقدم که ساده ترین شکل رسیدن به این هدف، وجود دو کشور برای دو ملت ، دور شدن کشور فلسطینی از بعد نظامی، و به رسمیت شناخته شدن کشور یهودی (اسرائیل) است. فلسطینی ها می خواهند ما شکل گیری کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسیم. آنها نیز باید خودشان در اقدامی متقابل، کشور یهودی را به رسمیت بشناسند زیرا بدون به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور مستقل یهودی ازجانب فلسطینی ها، هیچ آشتی واقعی حاصل نخواهد شد. بدون آنکه فلسطینی ها از همه ادعاهای ملی خود درباره کشور یهودی (اسرائیل) دست نکشند ، نمی توان آشتی واقعی داشت. این نگرش، ایده اصلی برای داشتن دو کشور مستقل در منطقه است یعنی آنها کشوری فلسطینی برای فلسطینی ها داشته باشند و ما نیز کشوری برای مردم یهودی داشته باشیم و دیگر هیچ ادعایی مطرح نباشد. به نظرمن، صلح باید مبتنی بر پایه های بسیار محکم امنیتی باشد که اسرائیل را قادر کند تا از صلح پاسداری کند و از اسرائیل درمقابل هر خطری محافظت کند زیرا ما در منطقه ای بسیار ملتهب زندگی می کنیم. کاملا روشن است که این منطقه تا چه اندازه ملتهب است. در چنین منطقه ملتهبی بدون امنیت نمی توان به صلح رسید.

"بنیامین نتانیاهو" در اظهارات خود مدعی شد: ایران همچنان در درگیری‌های سوریه مداخله داشته و این کشور در صورت دستیابی به سلاح هسته ای در استفاده آن تردید نخواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد" یک ایران هسته‌ای برابر با 50 کره شمالی خواهد بود.

نخست وزیر اسرائیل مجددا بر دیدگاه خود درباره گفتگوهای هسته ای با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد مبنی بر اینکه باید جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای گرفته شود. نتانیاهو گفت: من به غنی‌سازی اورانیوم صفر، سانتریفوژ صفر و پلوتونیوم سفر در ایران باور دارم.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد: "در گفتگوهای پنج بعلاوه یک از احتمال وجود حدی از غنی سازی در ایران سخن گفته شده است. به نظرمن، این کار اشتباه است. موضع ما در این خصوص روشن است. همه سران کشورهای منطقه خاورمیانه با موضع ما (به صفر رسیدن غنی سازی اورانیوم در ایران) موافق هستند اعم از این که به صورت علنی این موضع را بیان کنند یا به زبان نیاورند زیرا اگر ایران واقعا فقط برنامه انرژی هسته ای صلح آمیز می خواهد، به غنی سازی اورانیوم نیاز ندارد و به سانتریفوژ نیاز ندارد. ایران هفده هزار سانتریفوژ دارد. کشورهای بزرگی همانند اندونزی ، مکزیک، سوئیس، و کانادا برنامه هسته ای صلح آمیز دارند اما حتی یک سانتریفوژ ندارند. اما ایران 19 هزار سانتریفوژ(؟؟؟) دارد و می گوید حاضر نیست حتی یک سانتریفوژ خود را کنار بگذارد. ایران سانتریفوژ را برای چه چیزی نیاز دارد؟ ایران راکتور آب سنگین و پلوتونیوم را برای چه نیاز دارد؟ ایران برنامه موشک های بالستیک قاره پیما را برای چه نیاز دارد؟ بنابراین ، اگر جامعه جهانی واقعا می خواهد ایران برنامه هسته ای صلح آمیز داشته باشد و نمی خواهد ایران توان تسلیحات هسته ای داشته باشد، باید گفت ایران به هیچ غنی سازی نیاز ندارد و به هیچ سانتریفوژی نیاز ندارد. این موضع من است. اما به شما می گویم که این فقط موضع من نیست بلکه موضع بسیاری و بسیاری در منطقه خاورمیانه است. وقتی اعراب و اسرائیلی ها به مسائل نگاه واحدی دارند یعنی اتفاقی که غالبا رخ نمی‌دهد، به توجه زیادی نیاز دارد".

او همچنین اظهار داشت: هیچ‌گونه سازشی بین اسرائیل و فلسطین بدون به رسمیت شناخته شدن دولت یهودی برقرار نخواهد شد و آنانی که مدعی اند تحریم اسرائیل تنها به ما آسیب می‌زند سخت در اشتباهند چرا که اقتصاد فلسطینیان هم از این امر متضرر خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حملات شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع حزب الله اظهار داشت:سیاست اسرائیل اشکار بوده و هرگونه اقدامی برای دفاع از شهروندانش اتخاذ خواهد کرد.

در ادامه کنفرانس خبری، صدراعظم آلمان تصریح کرد باید به مذاکرات هسته ای با ایران ادامه داد گرچه این مسیر دشوار است.  

آنگلا مرکل در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در اراضی اشغالی گفت: ما گفتگوهایی بسیار نزدیک داشتیم. این ملاقات از منظر آلمان بسیار مهم است زیرا این ملاقات در آستانه پنجاهمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین دو طرف است. این مناسبت که سال آینده است به ما این امکان را می دهد تا به گذشته نگاه کنیم و ببینیم چه اقداماتی انجام داده ایم و با بخاطر داشتن گذشته ، ببنییم برای آینده چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم و برای حل مسائل چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم. ما در این گفتگوها درباره طیفی از مسائل صحبت کردیم. وزرای امورخارجه آلمان و اسرائیل توافق نامه ای امضاء کردند که توافق نامه کنسولی بود. اسرائیل اعلام کرد آماده است اجازه فعالیت کنسولی به آلمان را بدهد. این اقدام نشانه بزرگی بر اعتماد بین دو طرف است. اسرائیل در منطقه تنها دارنده دموکراسی کارامد است. باید این نکته بارها و بارها مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه افزود: ما در گفتگوهای خود درباره روند صلح خاورمیانه (اسرائیل و فلسطین) و مسئله هسته ای ایران صحبت کردیم. این مسائل نه تنها برای اسرائیل مهم است بلکه برای همه ما اهمیت دارد. ما از طرح ابتکاری جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در این خصوص حمایت می کنیم تا اینکه راه حل ایجاد دو کشور مستقل در منطقه تحقق پیدا کند. ما در این گفتگوها درباره مسائل مختلف مرتبط با این موضوع صحبت کردیم. دولت آلمان از مدتها قبل طرفدار راه حل ایجاد دو کشور مستقل در منطقه بوده است بطوریکه یک کشور برای فلسطینی ها باشد و یک کشور هم برای یهودیان بطوریکه هر دو طرف، یکدیگر را به رسمیت بشناسند بدون آنکه پیش شرطی در این خصوص مطرح باشد. ما در عین حال، از تلاشهای اسرائیل برای دریافت اطمینان خاطرهای لازم درباره مسائل امنیتی حمایت می کنیم یعنی اینکه مرزهای امن داشته باشد . اسرائیل با تهدیدهای مستمر مواجه است. باتوجه به مساحت اسرائیل و تهدیدهای متوجه آن، کاملا درک می کنیم که امنیت، مسئله اصلی برای اسرائیل است. تمامیت ارضی نیز برای اسرائیل اهمیت حیاتی دارد. البته اختلاف نظرهایی در این خصوص داریم که امیدواریم بتوانیم بر این اختلاف نظرها فائق بیاییم و این اختلافها، مانعی در مسیر صلح پایدار نباشد.

مرکل گفت: ما در این گفتگوها درباره برنامه هسته ای ایران صحبت کردیم. نگرانی های جدی در این خصوص وجود دارد. اسرائیل این نگرانی ها را مطرح کرده است. در طول سالهای گذشته شاهد افزایش تعداد سانتریفیوژهای ایران بوده ایم و  میزان غنی سازی اورانیوم ایران افزایش یافته است . باید در این خصوص کاری انجام می شد زیرا ظرفیت هسته ای ایران افزایش می یافت. به همین علت، مذاکرات انجام می شود. این مذاکرات در نهایت به نتیجه ای منجر می ‌شود که هر دوی ما امیدوار هستیم و آن اینکه ایران ظرفیت ساخت تسلیحات هسته ای نداشته باشد. ما براساس همین نگرش تصمیم گرفتیم در این مذاکرات شرکت کنیم. ما می دانیم که راه پیش روی برای رسیدن به این هدف بسیار دشوار و شاق است و باید در این مسیر امتیازهایی داد. باید با رویکردی بسیار متوازن در این مسیر حرکت کرد و در عین حال، مراقب بود. من با این نگرش موافق هستم. ما به این مسئله فقط به چشم تهدیدی برای اسرائیل نگاه نمی کنیم، بلکه به چشم تهدیدی برای جهان و اروپا نگاه می کنیم. اگر به پروژه موشکی ایران نگاه کنیم متوجه می شویم که این برنامه بسیار با توان هسته ای ارتباط دارد . وجود موشکهای بالستیک قاره پیما نیز برای همین منظور است. آلمان در گروه سه بعلاوه سه یا پنج بعلاوه یک در گفتگوها شرکت دارد. آلمان به همراه آمریکا ، روسیه و فرانسه و انگلیس در این گفتگوها شرکت داردو گام به گام، ما تلاش می کنیم تا به توازنی مناسب برسیم و به مصالحه برسیم. ما با هدف در این مسیر مذاکرات گام گذاشته ایم زیرا فکر می کردیم صبر کردن بیش از اندازه، سبب نخواهد شد اوضاع بهتر خواهد شد. نقش ایران در برخورد با شهروندانش(!) و نقش آن در سوریه و در دیگر مناطق جهان کاملا روشن است و باید از این نقشها انتقاد شود. اما به هرحال، ما به مذاکرات ادامه خواهیم داد. همانطور که گفتم ما بحثهای گسترده و جدی داشتیم. ما درباره مسائل مطرح در روابط دو طرف به گفتگو ادامه خواهیم داد.  



انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
به نتانیاهو بگویید علتش این است که در کله تو چیزی غیر از صفر وجود ندارد.
-
کریم ابادی ها
۰۸:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
گور بابای نتانیاهو و مرکل......ما یلان حیدریم و عاشق راه علی و از تو ای دیو ستمگر تا ابد متنفریم.زنده باد کشورم اییییییییییییییییییررررررررررررررررراااااااااااااااااااااااااااانننننننننننننننننننننننننن.
-
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
نتانیاهو رو ببین چقدر احمق هست که یه زنیکه بی صفت هم خرش کرده . هر کسی میره اسرائیل ایران رو تهدید میکنه و یه امتیازی از این صهیونیست ها میگیره و برمیگرده .

مرگ بر اسرائیل . مرگ بر افریته آلمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
دو تا صفر(00) با یک عدد (1) در سمت چپ آنها .
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۱:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
خوک کثیف اسراییلی به مرگ خود نزدیک میشودولی صدر اعظم المان توجه دارند که خون ملت فلسطین توسط اسراییلیها ریخته میشود و امروز سفارتخان های ایران توسط اسراییل حمله نظامی میشود و این تروریست کاملن مشخص هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
من به عنوان یک فرد کوچک ایرانی به مرگ تو واجدادتو واجداد نامشروع تو درته جهنم اعتقاد داریم وبه توی نالایق واربابای بی چیزت میگیم برید گم بشید و غلط زیادی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۳:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
از دست این دم شیطانها کاری ساخته نیست چونکه امام وشهدا که رحمت خدا برآنها باد .دندان و پنجه این شیطانهارا شگسته اند . شیطان بدون دندان و پنجه کاری ازش ساخته نیست
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۲۳:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
آقای نتانیاهو یه وقت سردیت نکنه بااین عدد های صفر که گفتی!
Iran (Islamic Republic of)
حشمت اله
۲۲:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
این ها همه از نوکر های شیطان هستند واگر چیزی غیر از این گفته باید تعجب کرد.
آلان جنگ واقعی بین نیروهای شیطان و نیروهای جزب الله است .
آخرین اخبار