شیراز/

اعلام آمادگی مرودشت فارس برای استقبال از میهمانان نوروزی

شهرستان مرودشت آمادگی خود را برای استقبال از ۲میلیون نفر از گردشگران داخلی وخارجی اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ فرماندار مرودشت گفت: شهرستان مرودشت از مقصدهای مهم سفرهای نوروزی است.

سید یدالله حسینی افزود: شهرستان مرودشت قطب گردشگری و تفرجگاهی فارسمحسوب می شود به طوری کهپ همه ساله در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است و امسال آمادگی استقبال از 2میلیون نفر از گردشگران داخلی وخارجی را دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد سفری خاطره‌انگیز برای میهمانان نوروزی باید امکانات لازم فراهم شود، گفت: خدمات جهادی مسوولان و برنامه‌ریزی مناسب خط مقدم این فعالیت ها است.

حسینی ادامه داد: آثار مهم جهانی مانند تخت جمشید، نقش رستم، شهر استخر، نقش رجب، تفرجگاه دریاچه سد درودزن، پل خان، بهشت گمشده، طبیعت حصار دشتک، سرآسیاب سیدان از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهرستان است که مسافران نوروزی می‌توانند در ایام نوروز از آن‌ها دیدن کنند.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مرودشت برای استقبال از مسافران پیش‌بینی شده است و 9 کارگروه در حوزه‌های خدمات رفاهی، شهری، فرهنگی، اسکان، انتظامات، ترافیک، بهداشت و درمان، تنظیم بازار، ارزیابی واطلاع‌رسانی هماهنگی لازم را به عمل می‌آورند.

این مسوول بیان کرد: در بخش‌های پنجگانه شهرستان نیز ستاد هماهنگی خدمات سفر با محوریت بخشداران تشکیل شده است و همراه با ستاد اصلی فعالیت می‌کنند.

سعید صفرزاده، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مرودشت، نیز با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در اماکن تاریخی شهرستان مرودشت گفت: با تشکیل این کمیته‌ها امکانات لازم برای بازدید نوروزی مسافران امکانپذیر شده و تلاش می‌شود تا مسافران از ظرفیت‌های مناسب شهرستان برخوردار شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی در اماکن تاریخی شهرستان مرودشت اجرا می شود که از جمله آنها برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌های معرفی اماکن تاریخی، برنامه‌های ویژه کودکان، جشنواره‌های محلی و خیمه معرفت ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اعلام ، آمادگی ، مرودشت ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.