ارائه ریزمکالمات تلفنی به صورت اینترنتی، هشدار به مشترکان تلفن همراه، مراقب پیامک های سودجویانه باشید، هشدار پلیس فتا در خصوص خریدهای اینترنتی، رکورد زدن سایت سبد کالا، ورود اینترنت بدون فیلتر به دانشگاه ها و... از جمله مهمترین عناوین فناوری اطلاعات در روز 6 اسفند است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ مهمترین اخبار فناوری اطلاعات امروز سه شنبه ۶ اسفند ماه را می توانید در ادامه بخوانید.






ارائه ریزمکالمات تلفنی به صورت اینترنتی ممکن شد

شركت مخابرات استان تهران به منظور تسریع در امر اطلاع رسانی، تسهیلات اینترنتی و الكترونیكی برای مشتركان تلفن ثابت استان تهران فراهم كرده است. مشتركین تلفن ثابت می توانند جهت استفاده از خدمات اینترنتی به پایگاه الكترونیكی شركت مخابرات استان تهران www.tct.ir مراجعه و فرم عضویت در این سایت را تكمیل کنند.

خدمات قابل ارائه از سوی این شركت بر دو بخش تقسیم می شود که بخش اول شامل ثبت نام اینترنتی، پیگیری ثبت نام تلفن ثابت، صدور قبض المثنی و فروش و پیگیری كارت های اعتباری (IN) است كه نیازی به عضویت در سایت ندارد و تنها با انتخاب گزینه خدمات اینترنتی قابل دسترسی است.



مشتركین برای دسترسی به بخش دوم خدمات باید عضو سایت شده تا بتوانند از خدمات آن كه شامل بررسی امكانات تغییر مكان، تعویض شماره، قطع و وصل تلفن، برقراری و قطع سرویس های ویژه مخابراتی، اعلام شماره تلفن به سیستم 118 و یا انصراف از آن استفاده كنند.

همچنین این بخش خدماتی چون كشف مزاحم تلفنی، باز كردن و بستن صفر دوم تلفن، اصلاح آدرس محل نصب تلفن، دریافت ریزمكالمات تلفن (استان تهران و البرز)، ریزمكالمات سرویس های هوشمند، دریافت رمز 1818، صدور قبض المثنی دوره را ارائه می كند.


هشدار به مشترکان تلفن همراه / مراقب پیامک های سودجویانه باشید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به دریافت برخی پیامکهای سودجویانه با مضمون قرعه کشی در زمینه "مسابقه 22 بهمن" به مشترکان موبایل هشدار داد. به تازگی برخی از مشترکان تلفن همراه پیامک هایی مبنی بر "مشترک گرامی در راستای مسابقه 22 بهمن شما برنده جایزه نقدی شده اید" دریافت کرده اند که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد که این پیامک ها هیچ گونه ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته و ارسال چنین پیامک هایی تخلف آشکار است.


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پیامک هایی که با مضمون قرعه کشی خوش حسابی به مشترکان ارسال شده با اهداف سودجویانه و فرصت طلبانه بوده و کلاهبرداری محض است. این وزارتخانه به مشترکان تلفن همراه هشدار داد که تحت تاثیر چنین پیامک هایی هیچگونه اقدامی صورت ندهند.


هشدار پلیس فتا در خصوص خریدهای اینترنتی

همانطور که می‌دانید یکی از قابلیت‌های فضای سایبر در حوزه بانکداری الکترونیکی، درگاه‌های خرید و ایجاد فروشگاه‌های مجازی و جایگزینی کارت بانک با روش سنتی خرید می‌باشد با توجه به نزدیک شدن پایان سال، استفاده کاربران از فروشگاه‌های مجازی روند رو به رشدی را داراست لذا با عنایت به اینکه کاربران در موقع خرید اینترنتی می‌بایست اطللاعات شخصی و بانکی خود را ثبت نمایند رعایت موارد ذیل را جدی بگیرند:



1. از فروشگاه‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی (صادر شده از سوی مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت) خرید کنید.
2. در صورت امکان در موقع خرید از دوستان و آشنایان خود که دارای تجربه در این امر هستند استفاده کنید.
3. از فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرمجاز و ممنوعه را تبلیغ و به فروش می رسانند خرید نکنید.
4. خریداری از فروشگاه‌هایی که توسط لینک‌های ایمیل به شما معرفی می‌گردد خودداری کنید.
5. در زمان خرید آنلاین شما به یک درگاه بانکی هدایت می شوید حتما قبل از وارد نمودن اطلاعات شخصی و کارت بانک خود موارد امنیتی صفحه بانک را بررسی کنید.
در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.


کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی برگزار می‌شود

آموزش الکترونیکی در برگیرنده همه وجوه مرتبط با یادگیری الکترونیکی در پداگوژی و علوم تربیتی است.  بر اساس این گزارش، وجوه مهندسی و فناورانه در یادگیری الکترونیکی، یادگیری، یادهی، طراحی و روش‌شناسی و هنر تعلیم جنبه‌های راهبردی مدیریت و سازمان دهی، یادگیری الکترونیکی، تضمین کیفیت، ارزشیابی و ارزیابی و اعتبار سنجی در یادگیری الکترونیکی جنبه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در نظام یادگیری الکترونیکی از جمله محورهای این همایش است که علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.icelet.ir مراجعه کنند. 


سایت سبد کالا رکورد زد + عکس

تعداد بازدیدکنندگان سایت اطلاع‌رسانی سبد کالا که حدود یک ماه از عمر آن می‌گذرد افزايش چشمگيري يافته است. در حالی که حدود یک ماه از آغاز به کار سایت یارانه کالا نگذشته است، این سایت توانسته در رتبه بندی سایت الکسا به رتبه 65 برسد و از سایت‌های معروف جلو بزند.

سایت اطلاع‌رسانی سبد کالا رسما از 12 بهمن آغاز به کار کرد و تاکنون چندین بار به علت افزایش ترافیک مخاطبان، مختل شده است و پیش بینی می شود با اعلام شروع مرحله دوم پرداخت سبد کالا این سایت بتواند جای بسیاری از خبرگزاری ها و سایت ها پربیننده ایرانی را اشغال کند.


سایت استعلام سبدکالا رکورد شکست+عکس



ورود اینترنت بدون فیلتر به دانشگاه ها

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان این که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بدنبال راهی برای دسترسی دانش پژوهان به سایت های علمی فیلتر شده است گفت: با صدور مجوز از سوی این کار گروه اینترنت بدون فیلتر به مراکز علمی و دانشگاهی ارائه می شود.

به گزارش خانه ملت محمد علی اسفنانی در خصوص قطع فیلترشکن ها توسط  کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه و عدم دسترسی  دانشجویان به سایت های علمی اظهار کرد:کار گروه به دنبال راهکاری هست که تا آنجا که ممکن است بحث فیلترینگ را به حداقل برسانند به حدی که سایت های علمی برای دانشجویان قابل دسترس باشند.

نماینده مردم فریدونشهر، فریدن و چادگان ادامه داد: گاهی از ناحیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در خواست‌هایی برای ارائه اینترنت بدون فیلتر به کار گروه ارسال می‌شود که عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه آن‌ها را بررسی می‌کند.

وی با بیان این که مراکز علمی و دانشگاهی برای دریافت اینترنت بدون فیلتر درخواستشان را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ارسال کنند عنوان کرد: پس از بررسی در صورتی که دارای شرایط باشند اینترنت بدون فیلتر به آنان ارائه می‌شود و ورود و فعالیت افراد را کنترل نمایند.


عمليات جابجایی در شبكه IN همراه اول

به منظور نوسازي شبكه، عمليات جابجایی شماره ۱۰ ميليون مشترک اعتباري همراه اول، در مركز شهيد بابايي تهران انجام مي شود.
به گزارش اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به منظور نوسازي شبكه، جهت ارائه خدمات نسل هاي بالاتر، از ساعت ۲۴ سه شنبه ۶ اسفند تا ساعت ۵ بامداد چهارشنبه ۷ اسفندماه، عمليات جابجايي يكي از سرورهای شبكه IN كه شامل جابجایی حدود ۱۰ ميليون شماره مشتركین اعتباري اپراتور اول در استان های تهران، البرز، قزوین، قم، زنجان و سمنان است، انجام مي شود.



بر اساس اين گزارش با توجه به اينكه طي انجام اين عمليات ممكن است مشكلاتي در خطوط برخي مشتركين اعتباري استان های مذکور بروز كند، همراه اول پيشاپيش بابت مشكلات احتمالي عذرخواهي كرده است.





هر شب ساعت ۲۰ آخرین خبرهای فناوری اطلاعات را از صفحه دریچه دنبال کنید. از طریق
کپی کردن لینک زیر در شبکه‌های اجتماعی این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام لطفا در مورد اطلاعات وویژگی های لپ تاب ها با برند های معتبر دقیق تر توضیح بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
mahmod
۰۱:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
با سلام
لطفا اطلاعاتی در مورد دستگاه های مبدل دیجیتال (ستاب باکس)و نکات مورد توجه هنگام خرید را در سایت قرار دهید. با تشکر