امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه از بین بردن اراضی زراعی، نسل های آینده را از داشتن مواد غذایی سالم و تولید کشاورزی محروم می کند، گفت: اراضی کشاورزی را ثروتی برای آیندگان است.

حجت ‏الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: کسانی که سرنوشت تغییر کاربری اراضی کشاورزی که همان تخریب است را می ‏بینند، باید بدانند و دل‏ نگران باشند که نتیجه از بین بردن زمین های کشاورزی چیزی جز از بین رفتن و نابود شدن سازه هایشان را به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: قانون برای همه است و اگر تخلفی در اراضی کشاورزی مبنی بر تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز صورت می گیرد، قانون باید برای همه اجرا شود.

علاءالدینی تصریح کرد: اگر یکی از عوامل تخلف متخلفان و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی عدم آگاهی است، اطلاع‏ رسانی و آگاه‏ سازی مردم باید به نحو مطلوب انجام شود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه مجریان قانون باید قدرت و توان داشته باشند، افزود: کسانی که مأمور اجرای قانون می شوند، دشمنان زیادی پیدا می کنند که با صبر و بردباری باید بدون تبعیض به کار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: خاک یکی از مقدس ترین عناصر از دیدگاه خداوند متعال در قرآن کریم است؛ در سوره «انعام» آمده است که از ابلیس سئوال شد چرا به آدم سجده نکردی و او پاسخ داد که چون من برتر و از جنس آتش هستم، در صورتی که انسان از جنس خاک است.

علاءالدینی تصریح کرد: این استدلال و قیاس نادرست ابلیس در حالی بود که خاک مولد است و تولید غذا می کند ولی آتش از بین برنده و نابود کننده است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: خاک را مظهر و نمادی از قیامت برشمرد و افزود: در بهار و زمستان این خاک است که تولد و مرگ و قیامت طبیعت را رقم می زند.

وی ادامه داد: جایی که خاک و آب باشد، چه استفاده بهتر و مقدستر از تولید غذا و قوت برای خود و دیگران است و چرا ما باید خاک حاصل‏ خیز را برای تفریح عده ای انسان بی ‏درد در نظر بگیریم.

علاءالدینی با تأکید بر لزوم پایداری بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی افزود: تمام نهادهای شهرستان دماوند باید یاری ‏رسان جهاد کشاورزی باشند و شهرداری ‏ها و شوراهای اسلامی در صدور مجوزهای ساخت و ساز دقت بیشتری داشته باشند/س.


برچسب ها: اراضی ، کشاورزی ، ثروت ، آیندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.