نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در پاسخ به مقاله مشترک دو عضو لابی صهیونیستی آیپک در آمریکا تاکید کرد: درخواست تشدید تحریم ایران فقط به نشست سالانه آیپک نشاط می دهد ولی واقعیات موجود را تغییر نمی دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، دو نفر از روسای آیپک یا کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، با اشاره به نشست سالانه این لابی صهیونیستی که قرار است هفته آینده در واشنگتن برگزار شود، ادعا کردند این نشست پیامی را به کنگره و دولت امریکا خواهند داد که موفقیت روش دیپلماتیک اوباما، مستلزم ادامه فشارهای گنگره بر ایران در حین مذاکرات است. 

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در واکنش به این مقاله مایکل کاسن، رئیس آیپک و لی روزنبرگ، رئیس هیئت مدیره آن، ادعاهای آنها مبنی بر فریبکاری مقامات ایرانی و نبود شفافیت از سوی جمهوری اسلامی ایران را اتهاماتی بی پایه و اساس خواند.

در جوابیه بخش مطبوعاتی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد که در شماره روز چهارشنبه روزنامه نیویورک تایمز چاپ شد، آمده است: نویسندگان این مقاله ادعا کرده اند از زمینه چینی برای درگیری با جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی کنند در حالیکه اتهامات بی پایه و اساسی را مبنی بر فریبکاری و عدم شفافیت ایران و مقامات ایرانی مطرح کرده اند. 

حمید بابائی، رایزن مطبوعاتی نمایندگی کشورمان خطاب به نویسندگان این مقاله با تاکید بر اینکه ایران لنگرگاه صلح و ثبات در منطقه ای پرآشوب و رویکرد ایران هراسی نیز دیگر رنگ باخته ، افزوده است: اگر این انتظار وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران به شرایط جدید پاسخی مناسب و معنا دار بدهد، راهکار آن بکارگیری زبان تکریم است نه زبان تهدید و تحریم. 

بابائی در پایان این جوابیه تاکید کرده است: ادعای نویسندگان این مقاله، شاید بتواند نشاطی را در اجلاس سالانه این گروه در واشنگتن ایجاد کند ولی واقعیات موجود را تغییر نمی دهد، بنابراین منطق حکم می کند زمانی که کشورهای 1+5 و ایران با هدف رسیدن به توافقی جامع سرگرم مذاکره هستند، از این قبیل اظهارات مبالغه آمیز پرهیز شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار