نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به صحبت برخی افراد که اعلام کرده‌اند، وضع زنان ما قبل از انقلاب بهتر از شرایط فعلی بوده است، گفت: آیا نمی‌بینید که بعد از انقلاب بیش از 60 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های ما خانم‌ها هستند، آنها از مادران و همسران شهدا خجالت نمی‌کشند، شاید رژیم پهلوی برای امثال شما بهتر بود و گرنه که رشد همه جانبه مشارکت زنان ایران در تمام مسائل قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، آنها بدانند دورانی که با دوچرخه‌سواری بانوان می‌شد از مردم رأی گرفت، گذشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد امیرآباد فراهانی نماینده مردم قم در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز بهارستان ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: قطعا حضور حماسی ملت بابصیرت در تمام صحنه‌ها سبب استحکام نظام اسلامی و افزایش قدرت سربازان نظام در عرصه‌های مختلف خواهد بود و دولت آمریکا باید بداند که ملت ایران اهل منطق و گفت‌وگوست، اما آنچنان که در صفحات تاریخ این ملت ثبت شده، همچون 8 سال دفاع مقدس، در مقابل زورگویی‌ها و تجاوزات، جانانه ایستاده و از تمام ارزش‌ها و دستاوردهای خود دفاع کرده است.
 
وی ادامه داد: سران استکبار چشمان خود را باز کنند و با این ملت براساس منطق سخن بگویند و بدانند که این ملت از گزینه‌های روی میز هراسی ندارد، چراکه این ملت، یک ملت عاشورایی است.
 
امیرآبادی با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بودیم، قطعا همانگونه که رهبری نظام بارها تأکید کرده‌اند، راه‌ حل مشکلات کشور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون و چشم ندوختن به بیرون است و آنچنان که در بندهای اولیه این سیاست‌ آمده است، مهمترین راهکار تقویت نظام اقتصادی کشور، توجه جدی به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توان فنی ـ مهندسی و به کارگیری استعداد و نبوغ جوانان ایرانی است.
 
نماینده قم با تاکید بر اینکه مسئولان باید دقت داشته باشند که مقابله با ویژه‌خواری و فساد اقتصادی، شاه‌کلید اقتصاد مقاومتی است با اشاره به دانه درشت‌های سیستم بانکی، گفت: حجم پولی که در دست عده‌ای محدود قرار گرفته، پول پرقدرتی است که تورم‌زا بوده و بر سایر شاخص‌های کلان اقتصادی تأثیرات منفی می‌گذارد، بنابراین لازم است که نسبت به برخورد جدی با آنها اقدام شود.
 
عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به لایحه بودجه 93 بیان داشت: نحوه رسیدگی به بودجه نشان داد که تغییر و تحول اساسی در شیوه تهیه، تنظیم و تصویب بودجه کشور صورت می‌گیرد و احکام قانون برنامه پنجم توسعه بر مبنای تهیه بودجه عملیاتی ضرورتی است که باید هرچه سریع‌تر به اجرا درآید.
 
وی با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت اعلام کرده که فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را در سال 93 اجرای می‌کند، امید است که دولت به گونه‌ای در این زمینه اقدام کند که علاوه بر رفع نواقص فاز نخست این طرح، اهداف کلان آن از جمله تقویت بهداشت و درمان، حمایت از صنایع و تولیدکنندگان و توجه ویژه به نظام تأمین اجتماعی محقق شود البته باید به این موضوع نیز توجه داشت، افرادی هستند که معیشت آنها وابسته به یارانه نقدی است، بنابراین یارانه افراد با درآمد بالا باید قطع و یا کم شده و به اقشار آسیب‌پذیر اختصاص یابد.
 
وی با اشاره به فراخوان خوداظهاری قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: مسئولان دولت باید به گونه‌ای تدبیر کنند که همچون مسئله سبد کالا، این مسئله مورد سوءاستفاده دشمنان نظام قرار نگیرد.
 
نماینده قم با اشاره به مشکلات ایثارگران نیز اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به گونه‌ای باشد که در عمل این قشر مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت وضع قوانین که اجرایی نمی‌شوند به جامعه به غلط القا می‌کنند که تمام امکانات برای ایثارگران است.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد نشر مطالبی در برخی از نشریات کشور بوده‌ایم که مصداق عینی توهین به مقدسات بوده و سبب نگرانی مراجع عظام تقلید و دلسوزان نظام شده است، امروزه افرادی که در گذشته مسئولیت داشته و تنگ‌نظرانه با مسائل برخورد می‌کردند و سانسورچی بودند، امروز از رفع فیلترینگ دم می‌زنند.

وی تصریح کرد: آنها زمانی که در قدرت بودند، تحمل شنیدن صدای مخالف را نداشتند و امروز طرفدار آزادی بیان و مطبوعات شده‌اند و اینکه برخی افراد اعلام کرده‌اند، وضع زنان ما قبل از انقلاب بهتر از شرایط فعلی بوده است، آیا اینگونه سخن گفتن توهین به زنان ایرانی که در عرصه انقلاب اسلامی عزت و سربلندی خود را بازیافته‌اند نیست؟
 
امیرآبادی ادامه داد: آیا نمی‌بینید که بعد از انقلاب بیش از 60 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های ما خانم‌ها هستند، آنها از مادران و همسران شهدا خجالت نمی‌کشند، شاید رژیم پهلوی برای امثال شما بهتر بود و گرنه که رشد همه جانبه مشارکت زنان ایران در تمام مسائل قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، آنها بدانند دورانی که با دوچرخه‌سواری بانوان می‌شد از مردم رأی گرفت، گذشته است.
 
این نماینده مجلس نهم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران ساخت فیلم‌های "چ" و "شیار 14" ادامه داد: حضور برخی از فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر که مغایر با ارزش‌های انقلاب اسلامی و باورهای دینی مردم بود، اعتراض مردم و مراجع تقلید را به دنبال داشته و شایسته است که رئیس‌‌جمهور با توجه به اینکه خود از فرزندان حوزه است، نسبت به این نگرانی‌ها حساس بوده و تذکرات لازم را به مجموعه‌های مربوطه بدهد.
 
وی در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و اظهار داشت: همان گونه که می‌دانید شهر مقدس قم سالیانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و مسافر و چهار راه مواصلاتی کشور است، استان قم با 6 شهر و 20 روستا رتبه 22 از لحاظ جمعیت و رتبه 15 از لحاظ پرداخت مالیات می‌باشد. اما متاسفانه در بسیاری از شاخص‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
 
نماینده مردم قم ادامه داد: تعداد مراکز فرهنگی با کارکردهای ملی و فراملی در شرایطی است که مردم قم از فعالیت این مراکز بهره چندانی نمی‌برند، رتبه 27 در تعداد کتابخانه‌ها، رتبه 29 در تعداد مراکز فرهنگی، رتبه 30 در تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی، رتبه 28 در تعداد مراکز بهداشت و درمان شهری، رتبه 31 در تعداد مراکز بهداشت و درمان روستایی،‌ رتبه 9 در تصادفات، رتبه 25 در نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه 4 در نرخ بیکاری آمار اسفناکی است که نشان می‌دهد مسئولین باید عزم جدی داشته باشند و عقب ماندگی‌های خود را رفع نمایند.   
 
امیرآبادی فراهانی ادامه داد: شاید قابل باور نباشد که آب مورد نیاز 80 روستای قم هم اکنون با تانکر تامین می‌شود و مردم بسیاری دیگر از روستاها فقط در ساعات محدودی از شبانه روز به آب بهداشتی دسترسی دارند.
 
وی در پایان یادآور شد: وجود دکل‌های برق در سطح شهر مشکل دیگر مردم قم است که هنوز مرتفع نشده است و از وزیر نیرو درخواست دارم تا هر چه سریعتر دستورات لازم را نسبت به جمع آوری این دکل‌ها صادر کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار