شهردار منطقه 22گفت:به همت اداره سلامت حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 شهروندان ساکن طی برنامه ای گسترده مورد سنجش تراکم استخوان قرار می گیرند.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  در این باره گفت:پیشگیری از بیماری ها و  بالا بردن سطح آگاهی شهروندان در خصوص شناخت انواع بیماری، یکی از اهداف  اداره سلامت است.

وي تصريح كرد: پوکی استخوان نیز یکی از بیماری هایی است که به دلیل نداشتن علائم اولیه، از آن بعنوان بیماری خاموش نام می برند. از این رو تشخیص به موقع این بیماری بمنظور پیشگیری از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: به همین سبب اداره سلامت منطقه با مشارکت واحد سلامت ناحیه 2 ، برنامه پایش سنجش تراکم استخوان را توسط اکیپ پزشکی شامل اعضای کانون ها و دیگر شهروندان در 11 اسفند ماه 92 از ساعت 30/8 تا 15 در خانه سلامت زیبادشت پایین واقع در بوستان افرا برگزار خواهد کرد و از عوامل موثر در بروز این بیماری می توان به جنسيت، سن، شروع يائسگي، سابقه‏ خانوادگي، استخوان‏بندي ظريف و كوچك، نژاد و داشتن بعضی از بيماريها همچون تيروئيد، پاراتيروئيد، غدد جنسي و غدد فوق كليوي اشاره کرد.

گفتنی است شهروندان علاقه مند به حضور در برنامه پایش تراکم استخوان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به خانه های سلامت محله های 9گانه مراجعه کنند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سنجش ، همت ، معاونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار