دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری در سخنانشان با مطرح کردن بصیرت عمارگونه و استقامت مالک اشتر به دانشجویان الگوی عملی ارائه کرده‌اند

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل شفیعی دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست "دانشجو و مطالبات رهبری" که صبح امروز در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به عنوان منشور 5ماده‌ای بیداری دانشجویی در دهه چهارم انقلاب، اظهارداشت: این منشور را باید با دو رویکرد مبنایی و عملیاتی در نظر بگیریم، بحث اول مسئله تهذیب نفس است زیرا یکی از اشکالات عمده ما در نظام آموزشی در تمام مقاطع نگاه کاریکاتوری و تک بعدی به شخصیت انسان است که باید اصلاح شود.

وی افزود: اینکه نظام آموزشی فقط به بحث تحصیل بپردازد سبب تلف کردن استعداد، عمر و جوانی می‌شود و باید تهذیب نفس و ورزش نیز در کنار تحصیل قرار بگیرد تا استعدادها چندین برابر شکوفا شود.

شفیعی ادامه داد: عدم توان در تقسیم زمان و نپرداختن به تمام ابعاد زندگی و همچنین قشری که به دلیل ضعف استقلال فکری به قشر متوسط جامعه دانشجویی تبدیل شدند سبب می‌شوند تا حرکت شتابنده قشر جوان، کند شود.

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: اگر بتوانیم با روحیه جهادی، انس با قرآن و اهل بیت به خصوص از طریق ادعیه پیش برویم می‌توانیم به الگوهای تام و تمام عملی برسیم که نمونه‌های بارز آن را در دفاع مقدس و شهدای علمی دیدیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ نرم اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند دستانی نامرئی بودند که اعلام کردند مگر فرهنگ می‌تواند تهاجمی داشته باشد؟ در حال حاضر نیز همان افراد نامرئی می‌گویند مگر جنگ نرم هم داریم؟ آنها می‌خواهند واژه جنگ را حذف کنند تا این قضیه آرامتر و دوستانه‌تر جلوه کند.

شفیعی گفت: از این افراد خواهش می‌کنم آبروی خود را نگه دارند و در قضیه جنگ نرم نیز وارد بحث نشوند زیرا ما سیاست‌های خبیثانه دشمن را بارها دیده‌ایم و اینکه ما به عنوان بیداری دانشجویی چه وظیفه‌ای داریم در سخنان مقام معظم رهبری کاملا مشخص شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنانشان با مطرح کردن بصیرت عمارگونه و استقامت مالک اشتروار به دانشجویان الگوی عملی ارائه کردند.

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: خستگی‌ناپذیری باید در بعد کاری و استقامت فکری قشر دانشجو وجود داشته باشد، در مقایسه قشر فعال ابتدای انقلاب و دانشجویان حال حاضر متوجه می‌شویم که تغییرات منفی به دلیل نداشتن استقامت فکری بوده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بحث شناخت اهداف و راهبردهای نظام سلطه را مطرح کرده‌اند، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی ابتدا تابع شدن ایران را می‌خواهد و اگر به این مسئله دست نیافت برای ایجاد یک ایران خنثی تلاش می‌کند و در صورت عدم موفقیت در این هدف نیز به تقابل حداکثری می‌پردازد.

شفیعی افزود: مقامات بی‌ادب آمریکایی بارها از حذف کامل ایران در تمام مباحث نام بردند و هدفشان نیز همین است و راهبردهایشان برای رسیدن به اهدافشان فشار، زد و بند با کشورهای وابسته خودشان و اقدامات عملی مانند حمایت از فتنه آمریکایی سال 88 است.

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: قالب کردن اسلام قلابی آمریکایی در بعد سکولار نیز مطرح می‌شود زیرا آنها می‌خواهند اسلام ناب محمدی را حذف کنند و ما باید با شناخت از نظام سلطه در تمام ابعاد تابع اسلام ناب محمدی و مکتب حقیقی امام خمینی(ره) باشیم.

وی افزود: ما باید درد جامعه و بدنه دانشجویی را بفهمیم و بتوانیم مانند یک عالم عامل در تمام ابعاد فعالیت کنیم.

شفیعی خاطر نشان کرد: پیام مقام معظم رهبری در رابطه با معبد و معبود ما را به یاد یکی از پیام‌های شهید بهشتی می‌اندازد.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی خطا کردن تشکل‌های سیاسی این است که گاهی وقت‌ها اسم با ارزش‌تر از رسم می‌شود و راه‌حل این مسئله نیز این است که با علمای اخلاقی رابطه برقرار کنیم. در تقوا زورآزمایی کنیم و مسابقه دهیم.

شفیعی ادامه داد:‌ اگر تشکل‌های دانشجویی به تقوا اهمیت دهند و به این موضوع به طور ویژه توجه کنند، تشکل به سمت خدمت به مردم پیش می‌رود.

وی در رابطه با ایجاد تشکل‌های جدید اظهار داشت: موضع اصلی جامعه اسلامی در رابطه با شروع به کار تشکل‌‌های دیگر موضع حمایتی است و اگر تشکل‌های جدید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کنند،‌ مشکلی نخواهد بود ولی اگر بخواهند از این چارچوب خارج شوند ما در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

شفیعی تأکید کرد: نگاه ما در بین تشکل‌ها، نگاه مؤمنانه است و اگر ببینیم کسی با نام اسلام کاری می‌کند که رویکرد منافقانه دارد ما برخورد خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: آن دسته از مسئولین فرهنگی که دنبال خط سازش مذهبی هستند در دایره جمهوری اسلامی نمی‌گنجند و خود به خود دفع می‌شوند البته ما تند و افراطی عمل نمی‌کنیم و رویکرد مردم چنین چیزی را می‌طلبد.

شفیعی در رابطه با افق‌های روشنی که رهبری به آن اشاره کردند، افزود: وظیفه ساختن آینده با جوانان الان است و مطمئنا آینده با جوانان امروز ساخته می‌شود و همه ما به عنوان جوان امروز در همه زمینه‌ها پای کار مقابله با شیطان بزرگ و پای کار انقلاب هستیم.

وی خاطر نشان کرد: جوان از عادات پیرمردانه دور است و با انرژی و اتکاء و امیدی که دارد چشم امیدی به دشمن نخواهد داشت و همین که دشمن به ما شر نرساند برای ما کافی است.

وی با بیان اینکه در آستانه فصل بهار قرار داریم، تصریح کرد: فصل بهار یادآور خاطرات خوبی برای ما است زیرا در این فصل اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم در برگزاری این مراسم به اهداف پیش روی خود برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی هرمزگان
۱۵:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
من یک جوان ایرانی میگم: ما در مقابل زورگوییها کوتاه نمی آییم و هرکس به کشورم نگاه بدی کند جلوش ایستاده و تا آخرین نفس مقابله می کنیم وامریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
آخرین اخبار