با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ديروز ازدو محصول استراتژیک صنعت نفت در کارخانه پمپ و توربین شرکت پتکو تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تجریشی، مدیرعامل شرکت پمپ و توربین پتکو در آیین رونمایی از این دو محصول گفت: این دو محصول برای نخستین بار در کشور رونمایی شد که یکی پمپ پالایشگاهی فشار بالای دو طبقه برای پالایشگاه‌ها است و دیگری پمپ کولینگ آب دریایی است که به سفارش پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این دومحصول با دانش بومی طراحی و ساخته شده و قرارداد فروش آن با برخی از شرکت‌های نفتی کشور بسته شده است، افزود: به هیچ عنوان تکنولوژی این صنعت خریداری نشده است و در داخل کشور توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است.

تجریشی گفت: پمپ‌های عمودی آب دریایی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که به همت مهندسان ایرانی ساخته شده است و تاکنون سه دستگاه به سفارش پالایشگاه تولید شده شده است.

وی در خصوص خصوصیت این پمپ گفت: پمپ کولینگ آب دریایی که در این شرکت طراحی و ساخته شده به صورت عمودی آب دریا را به منظور کار پالایش نفت پمپاژ و ظرفیت آن 12 هزار متر مکعب در ساعت است.

تجریشی گفت: پمپ دیگر تولید شده در این پالایشگاه پمپ BT2 است که یک پمپ دو مرحله ای بوده و به منظور شیرین کردن آب دریا و تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد./س
 
 
 
برچسب ها: افتتاح ، محصول ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.