بعضی از والدین برای جلوگیری از نجویدن‌ ناخن در کودک‌ خود، بر روی ناخن‌های آنها مقداری فلفل‌ و مواد تلخ می‌زنند البته نمی‌دانند این روش بسیار روش اشتباهی است

مرضیه حسن زاده روانشناس‌ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جویدن ناخن یکی از عادات کودکی کودکان است که بسیاری از والدین از این حرکات کودکان در رنجش‌ و عذاب هستند چرا که تحقیقات نشان داده است این معضل‌ بیشتر در کودکان 4 تا 6 سال بروز می‌کند و تا سن 10 سالگی نیز به او رسیده است. گاهی اوقات نیز می‌تواند تا بزرگسالی پا به پای کودک همراه باشد.

وی افزود: جویدن ناخن همیشه یک منظره ناخوشایند در برداشته و جویدن ناخن در زمان‌های طولانی پوست را مستعد  تماس با  میکروب کرده و خطر ابتلا به عفونت در این ناحیه را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص اینکه علت این جویدن‌های ناخن چیست اذعان داشت: تنش‌های عصبی، فشار‌های روحی، درگیری والدین با هم، نمرات امتحانی بد از دلایل و ارکان اصلی جویدن ناخن‌ در کودکان است که ممکن است تا بزرگسالی گریبان‌گیر این کودکان باشد.

حسن زاده در رابطه با زدن فلفل‌ و مواد تلخ به انگشتان کودکان عنوان کرد: هیچ صحتی وجود ندارد که با زدن فلفل‌ و مواد تلخ کودک می‌تواند این عادت بد را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلفل ، جویدن ، ناخن ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.