رئیس جمهور گفت: به هر حال اینکه تورم در کشور 42.3 درصد باشد یعنی جنسی 40 درصد گرانتر به مردم فروخته می‌شود و این موضوع به معنای فقر و گرانی است لذا وقتی در کشوری رشد و توسعه نیست معنایش روشن است و تلاش دولت بر این بوده است که فشارها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، اعزامی به هرمزگان، "حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی" رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه سفر خودبه استان هرمزگان در جمع ایثارگران گفت: انقلاب و عظمت ما مرهون دلاوران و فرزندان این ملت است که در جنگ تحمیلی رشادت‌های بسیاری را انجام دادند.
 
وی افزود: ایثارگران سختی‌ها را تحمل کردند و می‌کنند و این برای ما درس بزرگی است.
 
رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: می‌دانیم در دوران انقلاب و دفاع مقدس اگر همه اقشار مردم ما برای پیروزی انقلاب یا دفاع مقدس به صحنه نمی‌آمدند ما نمی‌توانستیم دشمن را به بیرون برانیم.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه این قدرت‌ها پشت کشور عراق بودند، گفت: حضور مردم ایران در جنگ تحمیلی و تحمل زندان، شکنجه، صبر و مقاومت سبب پیروزی کشورمان شد.

وی افزود: شهر بندرعباس یکی از شهرهای انقلابی بوده و هست و زمانی که  انقلاب به آنان نیاز داشته در صحنه حاضر شده‌اند.

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: در آن موقع اگر مردم ایثار نمی‌کردند، انقلاب پیروز نمی‌شد شکنجه‌ها و ایستادگی‌ها باعث پیروزی انقلاب شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس جنگ به ما تحمیل شد، تصریح کرد: سال‌های اولیه انقلاب بود و یک سال و چند ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود و وضع نیروهای مسلح وضع خاصی بود از این رو دشمن فکر می‌کرد به راحتی می‌تواند کشور و یا برخی از استان‌های ایران را اشغال کند ولی مردم نگذاشتند.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی اگر عده‌ای گوششان به دشمن بود و عده‌ای گوششان به ندای امام(ره) ما پیروز نمی‌شدیم اما در 8 سال جنگ تحمیلی بنده شاهد بودم که همه فرزندان سران قوا در جبهه حضور داشتند و همه آنها را می‌دیدم.

دکتر روحانی تاکید کرد: بنده شاهد بودم زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رئیس‌جمهور، آیت‌الله هاشمی رئیس مجلس و آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس قوه قضاییه بود فرزندان آنها همزمان در جبهه حضور داشتند.

رئیس‌جمهور کشورمان اظهار داشت: روحانیت، کارگران، کشاورزان، پیله‌وران، زن و مرد همه به صحنه آمدند تا ما توانستیم در جنگ تحمیلی یک متر از این سرزمین را به دشمن واگذار نکنیم و این یک افتخار تاریخی برای ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ما همه قدرت‌های بزرگ به کمک صدام آمدند، اضافه کرد: هواپیماها را به وی اجاره دادند و این در حالی بود که ما اگر ابزار و وسایل و یا یک قطعه یدکی می‌خواستیم به ما نمی‌دادند.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به اینکه وسایل دفاع هوایی در جنگ جزو وسایل انسانی است، گفت: حتی در زمینه پدافند هوایی نیز کشورهای دیگر در جنگ تحمیلی به ما کمکی نکردند، ما روی پای خود ایستادیم و همه به صحنه آمدند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس به هیچ کس به جز خدا امید نداشتیم، افزود: شاهد بودیم در این  جنگ همه اقشار و طبقات به صحنه آمدند، وقتی ما از همه توانمان استفاده کردیم خدا ما را در همه صحنه‌ها پیروز نگه داشت. بنده می‌دانم امروز روز کار سختی است و زندگی مردم توام با مشکلات است.

وی افزود: به هر حال اینکه تورم در کشور 42.3 درصد باشد یعنی جنسی 40 درصد گرانتر به مردم فروخته می‌شود و این موضوع به معنای فقر و گرانی است. وقتی در کشوری رشد و توسعه نیست معنایش روشن است از این رو تلاش دولت بر این بوده است که فشارها را کاهش دهد.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: دولت توانسته است تورم را از 43 درصد به 33 درصد تبدیل کند البته ما هنوز خیلی کار داریم ولی مسیری را که انتخاب کرده‌ایم مسیر درستی است.

دکتر روحانی افزود: مسیری که این دولت با همه صاحب‌نظران شروع کرده است درست است اما باید صبر کرد. تحریم‌ها هنوز تمام نشده است کمااینکه تحریم‌ها ظالمانه بوده و به این معنی است که جنس گرانتر به دست مردم رسد لذا وقتی تحریم‌ها برداشته شود معنایش این است که مردم راحت‌تر زندگی خواهند کرد.

رییس جمهور با بیان این مطلب که من به همه رهبران اروپایی گفته‌ام تحریم‌ها نه تنها غیر قانونی است بلکه ضد حقوق بشری نیز است زیرا شامل داروها هم می‌شود، تصریح کرد: فرزندان ملت ایران در سایه وحدت، صبر و مقاومت توانستند 8 سال جنگ تحمیلی را تحمل کنند از این رو در حال حاضر ما نیز می‌توانیم در سایه ایستادگی روی پای خود بایستیم و از همه مشکلات عبور کنیم.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه دولت در برابر خانواده‌های ایثارگران احساس مسئولیت می‌کند، گفت: من وقتی به دیدار خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌روم یک دنیا صبر و استقامت را در آنها مشاهده می‌کنم.

دکتر روحانی تاکید کرد: امید روحیه لازم را برای ایستادگی به ما می‌دهد از این رو همه ما در آزمایش و امتحان الهی قرار داریم که در این راه صبر مشخص می‌کند که چه کسانی صابرین هستند. هیچ وقت نباید از یادمان برود که خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان معلمان بزرگ در کشور هستند و ما باید از آنها درس بگیریم.

رئیس‌جمهور کشورمان اظهار داشت: اگر ایثار شهدا و جانبازان و ایثارگران نبود چه بر سر ما می‌آمد این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. دولت در حد توان در خدمت ایثارگران و جانبازان خواهد بود از این رو قانون جامع مربوط به ایثارگران را که سال‌ها اجرا نشده بود در دستور کار قرار داد و دستور اجرای این قانون را صادر کرد.

وی با بیان اینکه ماه اسفند، ماه سختی برای دولت است، گفت: تلاش کرده‌ایم در حد توان بخشی از بدهی‌هایی که به ایثارگران داشته‌ایم امروز به حساب بنیاد شهید واریز کنیم و انشالله هفته بعد نیز این مبالغ به حساب ایثارگران واریز خواهد شد.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: ما قانون جامع ایثارگران را مو به مو اجرا خواهیم کرد و در راستای پیشرفت کشور مسیر خود را ادامه می‌دهیم تا روح شهدا از ما راضی باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار