رئیس جمهوری افغانستان حمله انتحاری به مسافرخانه‌ای در ولایت ارزگان را که ۱۱ کشته و ۴۲ زخمی برجای گذاشت، محکوم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی:این رویداد شامگاه دیروز، سه شنبه، ۶ اسفند در مسافرخانه‌ محل اقامت مسافران ولایت دایکندی در شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان روی داد.

دفتر ریاست جمهوری نوشته حامد کرزی به این دلیل که این بمب‌گذاری باعث قتل افراد بیگناه شده، آن را محکوم کرده است.

تصاویری که از محل این انفجار در رسانه‌ها پخش شده، نشان می دهد که ساختمان این مسافرخانه ویران شده است.

در یک رویداد دیگر، در انفجار بمب جاسازی شده در یک موتورسیکلت در ولسوالی مارجه ولایت هلمند در جنوب افغانستان، سه دانش آموز کشته شدند.

در این انفجار که مقابل یک مدرسه روی داد، سه کودک دیگر زخمی شدند.

آقای کرزی این رویداد را "تروریستی" و "جنایتکارانه" دانسته و به "دشمنان صلح و آرامش مردم" نسبت داده است؛ اصطلاحی که به صورت مشخص تعریف نشده اما معمولا از سوی مقام‌های رسمی به عنوان معادلی برای "شورشیان" وابسته به گروه طالبان و شبکه حقانی استفاده می‌شود.

رئیس جمهوری افزوده که عاملان این دو رویداد مرگبار "نوکران بیگانه" هستند و با چنین اقداماتی مانع بازگشت صلح به کشور می‌شوند و می‌خواهند "سلسله قتل‌ها" ادامه یابد.


با وجود این، برخی از فعالان مدنی و منتقدان آقای کرزی، او را به نرمش بیش از حد در برابر شورشیان متهم می‌کنند و می‌گویند که چنین برخوردهایی باعث جری‌تر شدن مخالفان مسلح شده است.

حامد کرزی شورشیان را "برادران ناراضی" می‌خواند، ولی همین امروز شماری از فعالان مدنی در کابل نسبت به استفاده از این گونه اصطلاح‌ها درمورد طالبان اعتراض کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار