داروهای اورژانس و داروهایی که باید در اورژانس بیمارستانها باشند را شرکت های دارویی تحت هیچ شرایطی مجاز به نگهداری نیستند و حتی در صورتی که ماه‌ها مطالبات معوقه داشته باشند، باید این داروها را به بیمارستانها تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ،دانشگاه های علوم پزشکی برخی از شرکت ها دارو نمی‌فروشند، اين شركت ها مي گويند با توجه به عدم پرداخت مطالبات بیمه ای خود دیگر حاضر به فروش دارو نیستند. 

دکتر دیناروند در پاسخ به اظهارات مطرح شده‌ی این رئیس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه من از شرایط به این شدت بی اطلاع بودم. 

وی افزود: داروهای اورژانس و داروهایی که باید در اورژانس بیمارستانها باشند را شرکت های دارویی تحت هیچ شرایطی مجاز به نگهداری نیستند و حتی در صورتی که ماه ها مطالبات معوقه داشته باشند،  باید این داروها را به بیمارستانها تحویل دهند. 

یکی از داروخانه داران در ادامه گفت : طبق قانون اگر طبق قرارداد ، بیمه تامین اجتماعی به موقع بدهی داروخانه را پرداخت نکند مکلف به پرداخت خسارت است، اما ما تاکنون هیچ پرداختی توسط بیمه ها در رابطه با خسارت نداشتیم. 

بدهي داروخانه ها تا آخر آذر پرداخت شده
 دکتر نور بخش رییس سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: بدهي داروخانه ها را تا آذر ماه پرداخت کرده ایم و در مورد دانشگاه‌های علوم پزشکی نيز تا ابتدای آبان پرداخت نموده ایم. 

وی افزود: طبق قانون تا سه ماه فرصت داریم تا پرداخت ها را انجام دهیم و با پرداخت‌های اسفند ماه وضعیت را مطلوب‌تر خواهیم کرد البته با وضعیت مطلوب فاصله داریم.
  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.