استاندار اردبیل گفت: قرار است از محل ارزی صندوق توسعه ملی برای پتروشیمی اردبیل 545 میلیون دلار از طریق سه بانک صادرات، رفاه و توسعه صادرات تسهیلات پرداخت شود که این کار هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش امروز در جلسه کارگروه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: وضعیت استان اردبیل در پرداخت تسهیلات ارزی از طریق صندوق مناسب است به طوری که روز شنبه با تصویب هیئت مدیره سه بانک صادرات، رفاه و توسعه صادرات روند پرداخت تسهیلات 545 میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل مصوب شده و در این زمینه اقدام لازم انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر این واحد تولیدی، با پیگیری‌هایی که در تهران انجام دادیم رقم 224 میلیون دلار برای توسعه نیروگاه اردبیل، 400 میلیون یورو برای توسعه کارخانه سیمان و تسهیلات مناسبی را برای آرتاویل تایر و کارخانه تولید کاغذ در منطقه مغان مصوب کردیم که امیدواریم با اصلاح ترکیب سهام برخی از این واحدها پرداخت تسهیلات به شکل مناسب و مطلوب انجام شود.

رئیس شورای اداری استان همچنین یادآور شد: ما باید تلاش کنیم تا برای استان اردبیل سهم جداگانه‌ای را از محل توسعه ملی به صورت تسهیلات ریالی مصوب کنیم تا طرحهای بزرگ اقتصادی از این طریق عملیاتی شود/س.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.