رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر 22 طرح در استان اردبیل آماده سرمایه‌گذاری است و در کنار آن 35 طرح توسعه نیز در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حامد عاملی  دیروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: برای بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی تاکنون 220 طرح از طریق کارگروه استانی به تهران ارسال شده که از این تعداد 200 طرح مورد مصوب واقع شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد طرح تایید شده 115 طرح در هشت بانک عامل مورد پذیرش واقع شده است، خاطرنشان کرد: از این بین 12 طرح تسهیلات ریالی صندوق را دریافت کرده‌اند و هفت طرح نیز مسدودی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون جلسات و پیگیری‌های مختلف انجام شده تا سهم استان از محل تسهیلات این صندوق افزایش پیدا کند، یادآور شد: پنج دلیل عمده در این زمینه بیان شده است که اولی مربوط به محدود بودن منابع صندوق و اولویت پرداخت به طرح‌های بزرگ و عظیم صنعتی و تولیدی است.

وی دومین مانع در پرداخت عادلانه تسهیلات را سیاست انتخاب طرح‌ها بیان کرد و افزود: در کشور 4 درصد طرح‌های صنعتی طرح‌های عظیم و بزرگ به شمار می‌روند که 65 درصد تولید ناخالص کشور به همت این 4 درصد واحدها به دست می‌آید که رکود آنها می‌تواند وضعیت اقتصادی کشور را بسیار وخیم کند.

عاملی به رشد منفی اقتصاد در کشور اشاره کرد و بیان داشت: سعی دولت بر این است تا سال آینده این رشد را به 2 درصد نرخ مثبت برساند که امیدواریم این امر با راهبرد درست انجام شود که در رسیدن به این رشد اولویت با 4 درصد واحدهای تولیدی بزرگ است که 65 درصد تولید ناخالص داخلی را عهده‌دار است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سرمایه ، گذاری ، طرحها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.