زمانی که شخصی دچار قوز قرنیه می شود چشم وی حالت نزدیک‌بینی و آستیکماتیک پیدا می‌کند که تصاویر را واضح ندیده و منجر به کاهش دید می‌شود.

سپهر فیضی فوق تخصص قرنیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: به طورطبیعی شکل قرنیه حالتی کره‌ای است که باعث می‌شود تصویر به طور واضح بر روی شبکیه تشکیل شود.

وی ادامه داد: در قوزقرنیه، قرنیه به حالت مخروطی شکل درمی‌آید وموجب می‌شود تا چشم حالتی نزدیک بینی و آستیکماتیک داشته  باشد درنتیجه موجب می‌گردد تصویری که روی شبکیه ایجاد می‌شود واضح نبوده و پس از مدتی دید فرد کاهش پیدا کند.علت ایجاد قوز قرنیه مشخص نیست اما نوع ارثی این عارضه به همراه بیماری التهابی مزمن است.

وی گفت: جراحی‌هایی از جمله لازک که برای برداشتن عینک استفاده می‌شوند ممکن است قوز قرنیه را ایجاد کنند.سیر ایجاد این بیماری از دهه دوم زندگی شروع و در دهه سوم متوقف می‌شود. برحسب شدت بیماری و سن بیمار درمان‌های مختلفی وجود دارد. در صورتی که سن بیماری رو به افزایش باشد از اشعه‌ ماورای بنفش به همراه ویتامین 12B استفاده می شود تا سیر بیماری متوقف شود.

فیضی گفت: برای اصلاح دید در موارد خفیف از عینک، موارد متوسط لنز تماسی سخت و در موارد شدید پیوند قرنیه استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از کاشت حلقه‌های پلاستیکی داخل قرنیه نیز استفاده کرد.اگر درمان‌های فوق در قوز قرنیه تأثیری نداشت پیوند راه نهایی است.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: قرنیه ، حلقه ، درمان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار