جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در بیانیه ای با رد طرح مورد نظر وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکرات صلح، اعلام کرد جان کری واسطه بی طرفی نیست و به همین دلیل طرح مورد نظر او نیز مردود است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ در  این بیانیه آمده است:«طرح وزیر امور خارجه آمریکا سبب به رسمیت شناختن دولت یهود و تضییع حقوق اصولی و ثابت فلسطینیان می شود».

در این بیانیه تصریح شد:« بر سر حقوق تاریخی و ملی خود چانه زنی نمی کنیم و بر حق فلسطینیان برای مقاومت با اشغالگران به ویژه مقاومت مسلحانه اصرار داریم». حماس تاکید کرد:« به رسمیت شناختن اشغالگران صهیونیست به هر شکلی محکوم است و ما از ذره ای از خاک فلسطین کوتاه نمی آییم».

حماس افزود :« برای رسیدن به حقوق خود اعم از دستیابی به کل اراضی فلسطین، به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین و احترام به حق بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری تاکید داریم و این خواسته ها را حق ثابت و واجب خود می دانیم. در نتیجه هیچگاه از آن کوتاه نخواهیم آمد و هیچ فردی نیز حق ندارد در این زمینه ها  به طرف مقابل امتیاز دهد».

حماس در این بیانیه افزود:« مردم فلسطین نمی توانند به واسطه آمریکایی که طرفداری او از سیاست های اشغالگران بر کسی پوشیده نیست اعتماد کنند. واسطه آمریکایی بی طرف نیست در نتیجه غیر قابل اعتماد است».

حماس در پایان اعلام کرد :« هر نتیجه ای که ناشی از قبول یا موافقت با طرح کری باشد مردود است و هر توافقی که در این زمینه صورت بگیرد مورد قبول مردم فلسطین نیست و اجرای آن برای مردم ما الزام آور نخواهد بود».

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار