مقامات کاخ سفید آمریکا، فرار رئیس جمهور اوکراین را نشان دهنده مسئولیت وی در قبال حوادث اخیر این کشور قلمداد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه:کاخ سفید آمریکا امروز در بیانیه ای اعلام کرد، فرار "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور برکنار شده اوکراین نشان دهنده مسئولیت وی درباره حوادث اخیر در این کشور است.

کاخ سفید افزود:فرار وی از اوکراین قانونی بودن ریاست جمهوری یانوکوویچ را خدشه دار می کند.

همچنین مقامات واشنگتن اعلام کردند، آمریکا رزمایش های نظامی روسیه را زیر نظر دارد و از مسکو می خواهد که از "اقدامات تحریک آمیز" درباره اوکراین، خودداری کند.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید طی کنفرانس مطبوعاتی خود در این باره اعلام کرد مسکو باید از هر گونه اقدام «تحریک آمیز» در قبال اوکراین خودداری کند.
 وی در این باره گفت: «ما قاطعانه از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می کنیم. ما انتظار داریم دیگر کشورها نیز به همین شکل اقدام کنند.»

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه پیشتر روز چهارشنبه دستور اعزام 150 نیروی نظامی را برای انجام رزمایش نزدیک اوکراین صادر کرد. روسیه همچنین روز پنجشنبه جتهای جنگنده خود را به حالت آماده باش در آورد.

"کارنی" در این باره گفت: «ما به دقت مشغول نظارت بر رزمایش نظامی روسیه در طول مرز اوکراین هستیم. ما انتظار داریم روسیه در خصوص این فعالیت های خود شفاف باشد و از هر گونه اقدام تحریک آمیز خودداری کند.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: «ما از آنها می خواهیم هیچ اقدامی انجام ندهند که در این زمان بسیار حساس، قابلیت سوء تعبیر را داشته باشد یا به اشتباه در محاسبات منتهی شود.»

اعلام این هشدار از سوی کاخ سفید در حالی است که پیشتر نیز برخی از مقامات آمریکایی از جمله "چاک هیگل" وزیر دفاع و "جان کری" وزیر امور خارجه این کشور هشدارهای مشابهی را مطرح کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار