بیماری لثه و نسوج اطراف دندانها به آهستگی پیشرفت می‌کند به این ترتیب که "پلاکهای میکروبی" باعث التهاب لثه‌ها می‌شود و آنها را حساس و مستعد خونریزی می‌کند.

"دکتر بهروز امینیان" دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ابتلا به بیماری لثه دارای علایمی است که به عنوان زنگ خطر برای بیماران تلقی می‌شود که با علاج فوری آن می‌توان از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.  

وی ادامه داد: از نشانه‌های لثه بیمار، می‌توان به خونریزی در هنگام مسواک زدن اشاره کرد. 
 
لثه‌هایی که قرمز رنگ، متورم و یا حساس هستند نیز مستعد بیماری می‌باشند. لثه‌هایی که از محل اصلی خود و از روی دندانها عقب کشیده شده‌اند جزء لثه‌های بیمار تلقی می‌شوند.  

امینیان افزود: لثه‌هایی که در موقع فشار با انگشت در بین دندان و لثه، مواد سفید رنگی یا چرکی خارج می‌سازند و همینطور لثه‌هایی که دندانهای دایمی مربوط به آن لق می‌شوند و یا از محل اصلی خود جدا می‌گردند را می‌توان در دسته لثه‌های بیمار دانست.  

وی تصریح کرد: لثه‌هایی که متعفن بوده و باعث" بوی بد دهان" می‌شوند تشکیل آبسه‌های دردناک می‌دهند از علایم هشدار دهنده ابتلا به بیماری لثه می‌باشند.  

این دندانپزشک در پایان اظهار داشت: هر یک از علایم ذکر شده در دندان و لثه مشاهده شود باید بدون فوت وقت به دندانپزشک مراجعه کرد، زیرا عفونت لثه می‌تواند روی سایر اعضای بدن از جمله "دریچه‌های قلب"، تورم مفاصل و غیره تأثیر بگذارد.  

انتهای پیام/  
 
برچسب ها: لثه ، التهاب ، بیماری ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.