برخی از لوازم خانگی که به نظر کاملا بی‌خطر می‌آیند، می‌توانند به صورت بالقوه حاوی موادی خطرناک باشند که یکی از بیمار‌ی‌های مزمن را به سراغ افراد می‌آورد و باید در استفاده از آنها دقت نمود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان برخی از وسایل منزل را مولد بیماری خطرناک "آسم و آلرژی" در افراد در رده‌های سنی مختلف معرفی کرده‌اند.  

گفتنی است، از جمله‌ی این محصولات،" صابون‌های ضد باکتری" هستند زیرا حاوی مواد شیمیایی مختلفی می‌باشند که می‌تواند سبب از بین رفتن باکتری‌های مفید بدن و آسیب‌پذیری در مقابل بیماری آسم شود.  

بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله دیگر وسایل منزل، وینیل است که در کفپوش‌ها و پرده‌ی حمام و سایر وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شدت حساسیت‌زا است.  

افشانه‌های خوشبو کننده‌ی هوا، شومینه‌های باز که حاوی چوب‌های نیمه سوخته و گرد و غبار هستند، آفت کش‌های خانگی، دود سیگار و کرم‌های ضد آفتاب نیز حساسیت زا هستند. 

پزشکان توصیه می‌کنند افراد چنانچه سابقه‌ی حساسیت و آلرژی دارند، بویژه در نزدیکی فصل بهار از نزدیک شدن به این وسایل خودداری کنند، همینطور تمیز کردن منزل و تنظیم رطوبت هوا می‌تواند سبب کاهش علائم حساسیت شود.  

در موارد حادتر مشاوره با پزشک متخصص آسم و آلرژی توصیه می‌کنند.  

انتهای پیام/ 
برچسب ها: وسایل ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار