سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین با اشاره به ذهنیت بازیکنان خود گفت: تیم ما در مقابل قهرمان جهان یا اسپانیا هم قرار بگیرد با هدف برد به زمین می رود.

محمدضا اسلامی بعد از دیدار با پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: ما در 3 دیدار قبلی مقابل پتروشیمی هم هر بار با وجود باخت خوب بازی کرده بودیم اما به خاطر شناخت کمتر بازیکنان و همینطور تجربه پتروشیمی در دقایق آخر اختلافمان بالا می رفت.
 
وی ادامه داد: ما در مرحله دوم هم بازیهای بدی انجام ندادیم به خصوص مقابل دانشگاه آزاد که از 24 پرتاب 3 امتیازی تنها 4 مورد را گل کرده و توپهایمان داخل سبد نرفت. برای دیدار هفته قبل مقابل ماهان هم با توجه به شرکت 4 بازیکن تیم در مسابقات آموزشگاهی، تنها 8 بازیکن داشتیم اما چون هدفمان دفاع از شخصیت تیم در مرحله دوم بود فولاد ماهان را با همان 8 نفر هم بردیم.

هر بازی پلی آف به اندازه 4 بازی فصل عادی است

اسلامی اضافه کرد: تیم ما علیرغم جوانی در مرحله مقدماتی بازیهای خوبی انجام داد اما مرحله پلی آف شرایطی کاملا متفاوت دارد و هر بازی آن به اندازه 4 یا 5 بازی برای بازیکنان تاثیر فنی دارد. بعد از بازی اصفهان هم تیم هم قسم شد که بازی به یاد ماندنی مقابل پتروشیمی انجام دهیم و این بار اجازه برد با اختلاف بالا را به این تیم ندهیم. 

سرمربی هفت الماس تاکید کرد: تیم پتروشیمی در این دیدار بازیکن خارجی جدید خود را به بازی گرفت که در زیر سبد واقعا قدرتمند بود از طرفی 4 بازیکن ما هم که به مسابقات آموزشگاهی رفته بودند ساعت 3 نیمه شب روز بازی رسیده بودند و احتمال آسیب دیدگی آنها در صورت طولانی بازی کردن زیاد بود اما در مجموع بازی خوبی به خصوص از نظر دفاعی مقابل پتروشیمی انجام دادیم.

اسلامی تاکید کرد: در این بازی قبح بازیهایی که کارشناسان از جذاب نبودن آن شاکی بودند، شکست. در بازیهای پلی آف اتفاقات خوبی رخ می دهد و سطح بازیها متفاوت از مرحله قبل است. تیم ما هم دیگر برای حریفان شناخته شده است. بازیکنان ما اگر مقابل اسپانیا هم بازی کنند برای برد به زمین می روند و توانمندیهای شخصی خود را به کار می گیرند. اگر قرار باشد خود را از پیش بازنده ببینید شخصیت تیمی بازنده شکل می گیرد. 

دفاع کامرانی، کار یک نفر نیست

وی تاکید کرد: دفاع بازیکنی مثل مهدی کامرانی که در آسیا هم کسی حریف وی نمی شود کار سختی است و حتی یک بازیکن از پس وی بر نمی آید. در کنار کامرانی ستاره های دیگری مثل آفاق، سهراب نژاد و کاظمی هم بودند که هر کدام به تنهایی شایستگی قهرمان کردن یک تیم را دارند اما بازیکنان ما بدون ترس و با حمایت هواداران مقابل این نفرات قرار گرفتند و از طرفی برخی برنامه های تیم را هم تغییر دادیم چون می دانستیم تیمهای بزرگ با گروه آنالیز قوی در هر بازی، با مطالعه کار قبلی حریفان به زمین می آیند.

هر چه نگاه می کردم، باز هم روی نیمکت حریف بازیکن بود

اسلامی اشاره کرد: وقتی یک بازی به سه وقت اضافه می رود، کار فنی بزرگی از سوی دو طرف انجام شده است. در وقت اضافه سوم مقابل پتروشیمی 6 بازیکن تیم ما 5 خطایی شدند و هر چه نگاه می کردم،‌ تیم حریف باز هم بازیکن برای آمدن به زمین داشت دیگر کار به جایی رسید که با 5 خطایی شدن تمام سنترهای تیم ما، بازیکن 180 سانتی متری تیم باید مقابل بازیکن 2 متری حریف قرار می گرفت. با این وجود تا لحظات آخر هم مساوی بودیم و اگر 2 پرتاب پنالتی ثانیه های آخر تیم گل می شد باز هم امکان کشیدن بازی به وقت اضافه چهارم بود اما همین 3 وقت اضافه مقابل تیم قهرمان هم نشان می دهد که تیم ما پوست انداخته است.

اسلامی با تمجید از عملکرد برادر خود گفت: تیم ما یک بار دیگر هم در نیم فصل دوم متحول شده بود و بازیهای خوبی انجام داد. بالاخره باید بازیکنان هفت الماس در جامعه بسکتبال به عنوان بازیکنانی که رشد کرده اند پذیرفته شوند. حتی وحید اسلامی هم در این دو هفته جز بهترینهای لیگ بوده مشخص است که روی نفراتی مثل او کار می شود.

سرمربی هفت الماس از هوادارن و مدیران قزوین به خاطر بها دادن به تیم تشکر کرد و ادامه داد: بنای این تیم از سال قبل گذاشته شد و در این میان باید از زحمات کیانی سرمربی سال قبل هم تشکر کرد که پایه گذار اتفاقات امسال بود. بازیکنان ما تنها با ایمان و یقینی که پیدا کرده اند توانمندیهای خود را نشان می دهند. یشه دوست داشتم این ذهنیت را به بازیکنان بدهم که در هیچ شرایطی کوتاه نیایند.

داوران آمادگی 3 وقت اضافه را نداشتند


وی در مورد قضاوت داوران توضیح داد: گروه داوری این دیدار برای 3 وقت اضافه آمادگی نداشت و سوتهای وقت اضافه سوم آنها بسیار ملایم بود. البته نمی توان گفت باخت ما به خاطر عملکرد آنها بوده چون اشتباهات زیادی داشتیم اما داور نباید به اندازه بازیکن جوان من اشتباه کند. با این وجود بازی زیبایی رقم خورد که در جریان آن به تیم داوری هم سخت گذشت.

اسلامی اضافه کرد: مطمئن باشید بازی رفت ما مقابل دانشگاه آزاد به هیچ وجه تکرار نخواهد شد. هدف دو بازی آینده ما تنها برد است البته تیمهای مقابل هم تیمهای بزرگی هستند اما ما امتیاز خانگی را در این بازیها داریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پتروشیمی ، هفت ، الماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار