برخورد دو کهکشان در حدود ۴ میلیارد سال دیگر به وقوع خواهد پیوست و این احتمال وجود دارد که خورشید ما به سمت دیگر کهکشان پرتاب شود.

به گزارش خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ به این دورنمای سرگیجه‌‌آور این حقیقت را هم اضافه کنید که ما مسافران زمین با سر عتی بیش از 1600 کیلومتر در ساعت (در خط استوا) به دور خودمان هم می چرخیم. 
 
ضمنا دانستن این موضوع نیز خالی از لطف نیست که کل منظومه شمسی با سرعت تقریبا باورنکردنی 828,000 کیلومتر در ساعت به دور مرکز کهکشان ما (کهکشان راه شیری) در حال چرخش است. 
 
حتی با این سرعت باور نکردنی نیز 230 میلیون سال طول می‌کشد تا منظومه شمسی یکبار به دور "کهکشان راه شیری" بچرخد (کهکشان راه شیری با 200 میلیار ستاره که از نظر وسعت بعنوان یکی از کهکشان های کوچک عالم طبقه بندی میشود ، بیش از 100.000 سال نوری وسعت دارد). 
 
به گفته ی محققان این درحالی است که خود کهکشان راه شیری ما هم با سرعتی در حدود 800.000 کیلومتر در ساعت نسبت به سایر کهکشان‌های موجود در جهان در حال حرکت است. 
 
اختر شناسان می گویند که کهکشان راه شیری و نزدیکترین همسایه آن کهکشان آندرومدا با سرعتی بالغ بر 403.000 کیلومتر در ساعت در مسیر برخورد با یکدیگر حرکت می‌کنند. 
 
با بررسی‌های انجام شده این برخورد حدود ۴ میلیارد سال دیگر به وقوع خواهد پیوست. با توجه به اینکه فضای خالی به میزان کافی بین این دو کهکشان وجود دارد، هرگونه برخورد مستقیم "اجرام آسمانی" آنها بسیار بعید است. اما این احتمال وجود دارد که خورشید ما به سمت دیگر کهکشان پرتاب شود. 
 
البته جای نگرانی نبوده و اوضاع برای زمین و منظومه شمسی چندان بد نخواهد شد و جایگاه جدید آنها در کهکشان تلفیقی در فاصله دورتری از" ابرسیاهچاله مرکزی" قرار خواهد گرفت. در این برخود همچنین تعداد زیادی ستاره جدید متولد خواهد شد و چشم‌انداز آسمان زمین با وضعیت کنونی کاملا فرق خواهد کرد. 
 
در هر حال دلیل این که ما این سرعت سرگیجه‌آور را حس نمی‌کنیم، همان دلیلی است که باعث می‌شود هنگامی هواپیمایی که ما درون آن نشسته‌ایم با سرعت ثابتی حرکت می‌کند، ما متوجه سرعت آن نشویم. 
 
سرعت تنها در ارجاع به یک جسم دیگری که با سرعت متفاوتی حرکت می‌کند قابل اندازه‌گیری است، و هنگامی که در یک چارچوب ارجاع ثابت قرار داریم، نمی‌توانیم سرعتی را حس کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار