نماینده انجمن کاشی و سرامیک کشور در گردهمايي مديران صنعت كاشي و سراميك و صنايع وابسته ايران اظهار داشت: ايران بعد از چين، برزيل و هند، بالاترين ميزان توليد در دنيا را داراست در حالي كه تنها 93 ميليون مترمربع در سال صادرات داريم و بعد از چين، ايتاليا و اسپانيا در رتبه چهارم قرار گرفته ‌ايم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران يزد

کریم نژاد افزود:، حجم سرمايه ‌گذاري در صنعت كاشي در كشور را 3.5 ميليارد دلار اعلام كرد و گفت : نيمي از اين ميزان سرمايه‌ گذاري مربوط به استان يزد است و 120 واحد فعال نيز در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند كه باز هم نيمي از اين تعداد در استان يزد مستقر هستند.

وي اظهار داشت: صادرات كاشي در نگاه اول از آمار خوبي برخوردار است اما بخش نگران كننده اين است كه 95 درصد صادرات ما در حال حاضر به كشور عراق انجام مي ‌شود و اين يك تهديد جدي است.

نماينده انجمن صنفي توليدكنندگان كاشي و سراميك كشور تصريح كرد: ما در واقع كاشي را به عراق صادر نمي ‌كنيم بلكه عراق به خاطر مزيت ‌هايي كه واردات از ايران براي او دارد، كاشي را از ما خريداري مي ‌كند.وبازارهايي مانند پاكستان، هند و آلمان كه براي صادرات كشور ما بكر است، ورود كنيم.

كريم‌ نژاد خاطرنشان كرد: آنچه توليد را در استان يزد پويا و پررنگ كرده است، نيروي كار، مواد اوليه، بومي بودن صنعت كاشي و سراميك، انرژي، ديد و بينش باز مديران استاني، صاحبان سهام و سرمايه ‌گذاران است../س



برچسب ها: یزد ، سرامیک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.