آرشیو ملی آمریکا حدود 3500 صفحه سند مربوط به دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون را در سال‌های 90 و دفتر همسرش هیلاری را در اینترنت منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان زوج کلینتون و به ویژه آنهایی که احتمال می دهند هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 نامزد شود احتمالا با دقت هر سند را برای یافتن هر گونه رد احتمالی از ماجرایی شرم‌آور یا رسواکننده به ویژه  در ارتباط با رسوایی‌هایی که در دوره این رئیس جمهور دموکرات اتفاق افتاد، بررسی خواهند کرد. 

یک سازمان سیاسی ضد دموکرات‌ها و ضد هیلاری کلینتون به نام امریکن رایزینگ پکAmerica Rising PAC در توییتر اعلام کرد: «ما از روز جمعه برای بررسی این حجم عظیم اسناد درکتابخانه ریاست جمهوری کلینتون در آرکانزاس هستیم».

هیلاری کلینتون به عنوان بانوی اول آمریکا نقش سیاسی مهمی در کنار شوهرش ایفا کرد به ویژه در تلاش نافرجام او برای اصلاح نظام بهداشت.

در بین اسنادی که روز جمعه منتشر شدند مبارزه با القاعده و اصلاح نظام بهداشت دیده می شود. صدها یادداشت محرمانه و آرشیو یکی از نویسندگان متن سخنرانی‌های بیل کلینتون که روند نوشتن متن سخنرانی‌ها را نشان می دهد، از جمله اسناد منتشر شده هستند.

به نوشته روزنامه پولیتیکو، در مجموع، حدود 25 هزار صفحه قرار است به تدریج توسط کتابخانه ریاست جمهوری کلینتون که زیر نظر آرشیو ملی آمریکا کار می کند در اینترنت منتشر شود.

این اسناد در آدرس زیر در دسترس هستند:
http://www.clintonlibrary.gov/formerlywithhelddocuments.html.

رؤسای جمهور آمریکا می توانند از انتشار اسناد محرمانه به مدت 12 سال پس از پایان دوره ریاست جمهوری جلوگیری کنند. در پایان این دوره، این اسناد می‌توانند منتشر شوند اما به ویژه به دلایل امنیتی و ملی باید تک تک مورد بررسی قرار گیرند و از طبقه بندی خارج شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار