مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با اشاره به ظرفیت و مزیت های اقتصادی ، صنعتی و فرهنگی منطقه آمادگی این سازمان را برای حمايت از محصولات «های تک» اعلام کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، .

رضا مسرور گفت: همکاری های دو طرف می تواند منشا ارائه خدمات در عرصه بازاريابی و شناسايی كريدورهای جديد تجاری ، توسعه توريسم سلامت ، كارت شهروندی، فعاليت های علمی و پژوهشی در حوزه كمپوست و زيست محيطی جهت استفاده های داخلي يا خارجی باشد.

وی بر لزوم ايجاد ارتباط بیشتر بين منابع توليد كننده علم و ايده و صاحبان سرمايه و بومی کردن فناوری اطلاعات تاکید کرد.

در ادامه اين نشست امين اسماعيلی معاون پژوهشی و فن آوری جهاد دانشگاهی كشور فعاليت در زمينه «های تک» را به عنوان يكی از توانمندی های جهاد دانشگاهی اعلام كرد و گفت: با توجه به تصوری كه از جهاد دانشگاهی در اذهان عمومی است، جهاد دانشگاهی اين توانايی را دارد كه توليدات علمی و پژوهشی خود را به صورت صنعتی و در مقياس انبوه جهت استفاده مشتريان داخلی و خارجی عرضه کند.

صنایع "های تک" به صنایع پیشرفته ای گفته می شود که نقش «علم» در آن از «تجربه» بیشتر است و سرعت تحول بالایی دارد ، عمر یک تکنولوژی پیشرفته ممکن است تنها یک سال باشد در صورتی ‌که در تکنولوژی‌های سنتی، متوسط عمر، بیش از ۱۰ سال است.
ضمن اینکه نیروی انسانی که شاید بتوان گفت در صنایع سنتی تا حدودی مورد غفلت قرار می گیرد، ارزشمند شده و تاثیر بالایی در ایجاد ارزش افزوده محصول نهایی دارد .

 


برچسب ها: منطقه ، آزاد ، انزلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.