مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 34 هزار نفر در بخشهای الیاف و نخ تولید فرش ماشینی کشور فعال هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، نعمت اله مردانی در حاشیه مراسم اختتامیه همایش ملی "صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران زمین"  گفت:صنعتگران کشور نیاز به خدمات حمایتی در بازار یابی، صادرات و ارتقا سطح معلومات دارند تا بتوانند با تولید محصولات کمی و کیفی مطلوب نبض بازارهای جهانی را در دست بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه صنعتگران امروز مطالبات علمی و مدرن دارند افزود: نبود نمایندگی برای تامین قطعات این بخش یکی از مشکلات صنعتگران است که دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارتخانه با ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهش مجزا در حال پیگیری و رسیدگی به این مشکل است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت نصب بیش از 90 درصد دستگاه های جدید تولید فرش ماشینی در کشور را یادآورشد و گفت:تغییرات و به روز رسانی بسیاری از کارخانه ها ی معروف تولید کننده از طریق مشورت با کارشناسان و استفاده از نظرات کارگران خط تولید انجام می شود که این امر عامل پیشرفت صنعت فرش ماشینی ایران در جهان شده است.

وی مشاوره علمی صنعتگران با دانشگاه در تولید محصولات با کیفیت و دارای طرح و نقش جدید و جذاب را نیز تاکید کرد و گفت: به روزرسانی و ارائه طرح‌های جدید نقش موثری در رونق و توسعه صنعت فرش ماشینی دارد.

مردانی صادرات یک میلیارد دلاری صنعت نساجی کشور تا پایان دیماه را یادآورشد و گفت: وی افزود: 300 میلیون دلار از این میزان صادرات کف پوش و 220 میلیون دلار آن به صورت خاص مربوط به صادرات فرش ماشینی بوده است.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت ،صادرات فرش ماشینی در 10 ماه امسال را از لحاظ وزنی 34 هزار تن عنوان کرد و گفت:این در حالی است که در 12 ماه سال گذشته 33 هزار تن فرش به خارج از کشور صادر شد.

وی افزایش صادرات فرش ماشینی در سال آینده را نیز پیش بینی کرد و گفت:با وجود وابستگی به واردات مواد اولیه و الیاف اکریلیک در این صنعت موازنه ارزی را در سال جاری داشتیم.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.