گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

"داعش" اینگونه دست قطع می‌کند/ حضور "پادشاه عربستان" در منزل هاشمی رفسنجانی/ بخشنامه برای ممنوعیت "حرکات موزون" در برج میلاد

داعش اینگونه دست قطع می‌کند، حضور پادشاه عربستان در منزل هاشمی رفسنجانی، شکایت رولز رویس از تاجر اماراتی به دلیل حمل "کاه"، پسر بزرگ یانوکوویچ گرداننده امپراتوری تجارت اوکراین، 65000 امضا علیه کلیپ موهن خواننده زن، بخشنامه برای ممنوعیت حرکات موزون در برج میلاد، اردوغان معترضان را "کافر و تروریست" خواند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز شنبه 10 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

اذعان آمریکا به نقض گسترده حقوق بشر و فساد در بحرین

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در سال 2003 میلادی در جهان آورده است: مهم‌ترین مشکلات حقوق بشر در بحرین شامل محروم کردن ظالمانه از حق حیات و عدم بازخواست افسران امنیتی متهم به نقض حقوق بشر، بازداشت افراد به اتهام آزادی بیان و نقض حریم و حقوق خصوصی افراد، اعمال محدودیت علیه آزادی‌های مدنی از جمله آزادی بیان و مطبوعات، آزادی تجمع و تشکیل جمعیت‌ها و برخی اقدامات دینی است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، در این گزارش افزود: دولت بحرین همچنین ممنوعیت سفر فعالان سیاسی را همزمان با اتهامات و بازداشت‌ها اعمال کرده است. دولت بحرین به اقدامات تبعیض‌آمیز علیه یک طائفه جامعه و همچنین تبعیض جنسیتی یا دینی ادامه می‌دهد و گزارش‌هایی نیز درباره خشونت خانگی علیه زنان و کودکان و تجارت انسان و محدودیت حقوق کارگران خارجی وجود دارد.

اما درباره بخش مربوط به فساد و نبود شفافیت در دولت بحرین آمده است: با وجود اینکه قوانین بحرین برای فساد دولتی مجازت تعیین کرده است اما دولت اقدامات قانونی مناسب علیه برخی از مسئولان را که در مرتکب فساد شده‌اند، اتخاذ نکرده است و آنها از مصونیت رسمی برخوردار هستند. سازمان‌های حقوق بشر داخلی در بحرین گفته‌اند که حدود یک‌هزار نفر ظالمانه بازداشت شده و در انتظار محاکمه هستند.

داستان‌ غم‌انگیز 9 نامزد اسکار/ شهرت و ثروت هم مانع خودکشی نشد  

کسب شهرت و مجسمه افسانه‌ای "اسکار" نمی‌تواند تضمینی بر ادامه زندگی به شکلی کامل و بی‌نقص باشد. تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای جهان حتی با داشتن این مجسمه طلایی و ثروت و شهرت دست به خودکشی زده‌اند. به دلایل مختلف 9 نفر از افرادی که در سال‌های گذشته نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر اسکار شده بودند، بعدها دچار سختی‌های بسیار شدند و دست به عملی بازگشت‌ناپذیر زدند؛ به زندگی‌شان خاتمه دادند. مهر نوشت: مرور سرنوشت این افراد نشان‌دهنده این است که شهرت در بسیاری از موارد همه آن چیزی نیست که انسان‌ها به آن نیاز دارند.



چستر موریس (1901-1970)/ وی نامزدی اسکارش را سال 1929 و در دومین مراسم اسکار برای بازی در فیلم "بهانه" به دست آورده بود. این بازیگر در سن 69 سالگی بر اثر مصرف زیاد داروی مسکن باربیتوریک درگذشت. هیچ یادداشت خودکشی از وی پیدا نشد، با این وجود این موضوع مشخص بود که او در حال مرگ بر اثر بیماری سرطان بوده و باور می‌رود که وی به همین دلیل آگاهانه به زندگی‌اش خاتمه داده است.

سوزان پیترز (1921-1952)/ این بازیگر در اولین نقش‌آفرینی بزرگش در سن 21 سالگی نامزد دریافت جایزه اسکار و به یکی از جوان‌ترین نامزدهای دریافت این جایزه در آن زمان تبدیل شد. در سال 1945، پیترز و همسرش در حال شکار اردک بودند که گلوله‌ای به طور اتفاقی از اسلحه شلیک شد و باعث فلج شدن او از کمر به پایین شد. این همسر و مادر 23 ساله بعد از آن به شدت افسرده و از همسرش جدا شد و در نهایت دست از غذا خوردن کشید. او به دلیل گرسنگی و از کار افتادن کلیه از دنیا رفت.

جورج سندرز (1906-1972)/ در سال 1950 برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. سندرز در سال‌های واپسین عمرش دچار یک حمله مغزی شد که در نهایت منجر به افسرده شدن او شد. یک شب، او وارد هتلی نزدیک بارسلونا شد و دو روز بعد جسد او کنار پنج بطری باربیتوریک خالی پیدا شد.

مگی مک نامارا (1929-1978)/ سال 1953 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. بعد از طلاق و یک فروپاشی روانی، مسیر حرفه‌ای کاری مک نامارا نیز شروع به نزول کرد. وی به خاطر اوردوز مسکن و قرص‌های خواب در آپارتمانش و در حالیکه یک یادداشت خودکشی روی پیانویش گذاشته بود درگذشت. چارلز بویر (1899-1978)/ این بازیگر چهاربار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. دو روز بعد از مرگ همسر بویر که 44 سال با یکدیگر زندگی کرده بودند و دو روز قبل از تولد 79 سالگی او، بویر با اوردوز داروی خواب آور جان خود را گرفت.

گیگ یانگ (1913-1978)/ یانگ سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد که در سومین فیلم بالاخره موفق به دریافت این جایزه شد. کمتر از یک دهه بعد از بردن اسکار و تنها سه هفته بعد از ازدواج او با یک بازیگر 31 ساله آلمانی به نام کیم اشمیت، که همسر پنجمش بود، یانگ در آپارتمانشان در نیویورک به او و بعد به خودش شلیک کرد.

ریچل رابرتس (1927-1980)/ در سال 1963 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او که بعد از طلاق از رکس هریسون در سال 1971 قلبش شکسته بود، بسیار افسرده شد. وی که می خواست برای بار آخر تلاش کند او را به دست بیاورد، مقدار قابل توجهی داروی خواب‌آور مصرف کرد که باعث مرگ سریع او و پرت شدنش از یک پنجره به حیاط خانه‌اش شد.
 
الیزابت هارتمن (1943-1987)/ در سال 1965 نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او در آن زمان تنها 22 سال داشت و جوان‌ترین نامزد دریافت این جایزه بود. بعد از آن او به دنبال نقش‌های خوب دیگری گشت اما غالبا از او می‌خواستند نقش شخصیت‌های معلول را بازی کند. او در نهایت دچار افسردگی و پارانویا شد و از بازیگری دست کشید. در پنجمین سالگرد دور شدن او از هالیوود، هارتمن خودش را از پنجره آپارتمانش در طبقه پنجم به بیرون پرت کرد.

ریچارد فارنزورت (1920-2000)/ در سال 1999 به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای مورد احترام قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه اسکار شد. یک ماه بعد از تولد 80 سالگی‌اش و شش ماه بعد از حضور او در مراسم اسکار برای بار دوم، فارنزورت که سال‌ها پیش فهمیده بود سرطانی مرگبار دارد که باعث فلج جزئی و درد بسیار برای او شده بود، تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و به خودش شلیک کرد.

نهادهای آمریکایی خواستار لغو تحریم‌های ایران شدند

38 سازمان آمریکایی در نامه‌ای به "هری رید" رهبر اکثریت سنا، "میچ مک کونل"، رهبر اقلیت مجلس سنا، "جان بینر"، رییس مجلس نمایندگان و "نانسی پلوسی" رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، خواهان پایبندی کنگره به متن توافق اولیه با ایران و پرهیز از هرگونه نقض متن توافق شدند و تاکید کردند که دولت و کنگره آمریکا باید به گفتگوی صلح‌آمیز و دیپلماتیک ادامه داده و از هرگونه تحریک جنگ‌طلبانه خودداری کند.

به گزارش ایرنا، این نامه می‌افزاید: بسیار مهم است که کنگره، همانطور که کمیته سازمان اطلاعاتی می‌گوید تحریمی وضع نکند که امکان رسیدن به توافق نهایی با ایران را بهم بزند. هرگونه خواسته‌ای مانند غنی‌سازی صفر توافق اولیه را زیر سوال می‌برد و با آن مغایر خواهد بود. باید از هرگونه اولتیماتومی که هدف آن چیزی به غیر از توقف ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای باشد، اجتناب شود.

نهادهای مدنی و گروه‌های ضد جنگ از جمله "کد پینک"، مرکز سیاستگذاری بین‌المللی، کلیسای "اونجلیکال لوترن" در آمریکا و شبکه جامعه مدنی بین‌المللی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

کشف گورهای دسته‌ جمعی پس از خروج "داعش" از شمال حلب

منابع خبری در سوریه گزارش دادند که در پی عقب‌نشینی داعش از چند منطقه در مرزهای سوریه، سه گورستان دسته جمعی در حومه شمالی حلب کشف شد که یکی از آنها در منطقه کوهستانی "برصایا" در نزدیکی منطقه "اعزاز" در حومه شمالی حلب که پیشتر مقر اصلی داعش بود، قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منابع افزودند: در گورستان نخست چندین جسد وجود داشت که از دیرباز کشته شده بودند و این جنازه‌ها کاملا از بین رفته بودند و احتمالا زمان کشته شدن این افراد به حمله داعش به منطقه عزاز و درگیری این گروه تروریستی با گردان "طوفان شمالی" برمی‌گردد.

گورستان دوم نیز در منطقه "بنیاره" قرار دارد و در آن شش جسد بدون سر کشف شد. گورستان سوم نیز در منطقه "جازر" در حومه شمالی حلب قرار دارد که در آن هفت جسد دفن شده‌ بود. در همین حال منابع سوری تاکید کردند که تعداد شهرها و مناطقی که دولت اسلامی عراق و شام در حومه شمالی حلب از آنها عقب‌نشینی کرده است به 18 شهر و منطقه می‌رسد.

حذف نام رهبر النصره از لیست افراد تحت تعقیب آمریکا

"ابومحمد الجولانی"، رهبر جبهه النصرة سوریه از لیست افراد تحت تعقیب آمریکا خارج شد. زیرا نام او در لیستی که چند روز پیش توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد، قرار ندارد، در حالی‌که سال گذشته براساس بیانیه‌ای که "سی‌ان‌ان" از زبان مسئولین آمریکایی در اکتبر ماه منتشر کرد، او از میان ده تروریست خطرناک دنیا در جایگاه ششم قرار داشت. بدین ترتیب وزارت دادگستری آمریکا لیست جدیدی از تروریست‌های تحت تعقیب آمریکا که برای دستگیری یا دادن هرگونه اطلاعاتی از آنها جایزه تعیین شده منتشر کرده است.
 
به گزارش جام به نقل از السفیر، "ایمن الظواهری"، رهبر سازمان القاعده کماکان در صدر لیست مذکور قرار دارد و ٢۵ میلیون دلار آمریکا جایزه برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری وی شود، تعیین شده است، اما حذف رهبر النصرة که در لیست سابق در رده ششم و حتی پایین‌تر از اسم ابوبکر البغدادی، امیر داعش (سازمان دولت اسلامی عراق و شام) قرار داشت، حایز اهمیت است.

حذف اسم الجولانی از این لیست ۵٠ نفره، پرسش برانگیز و باعث گمانه‌زنی‌های بسیاری شده است. آیا این حذف یعنی این‌که دستگاه رهبری آمریکا دیگر او را خطرناک نمی‌داند؟ چرا چنین تغییری رخ داده است؟ آیا از میزان خطر او کاسته شده و تعقیب او در اولویت عملیات مبارزه با تروریسم نیست؟
 
تبلیغات نامشروع در نمایشگاه دیجیتال!

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که از روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده، با حواشی زیادی همراه شده است. هر چند رسانه‌های دولتی از استقبال چشمگیر مردمی در روزهای ابتدایی این جشنواره خبر می‌دهند، اما حواشی موجود در هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید.

به گزارش تهران پرس، این نمایشگاه در حالی سومین روز برپایی خود را پشت سر می‌گذارد که سرو مشروبات الکلی در فیلم تبلیغاتی غرفه "سامسونگ" و پخش تصاویر آلات قمار در انیمیشن نمایشی غرفه "ال جی" در سال ۳۸ تعجب بازدیدکنندگان را برانگیخته است.

نمایشگاهی که قرار بود پیشرفت‌های الکترونیکی و فناوری‌های دیجیتال را به نمایش بگذارد، امروز به محلی برای ترویج تیزرهای تبلیغاتی اجناس خارجی و مغایر با شئونات اسلامی تبدیل شده است.

دکتر شریعتی در کنار اهرام مصر



عکس یادگاری فضا‌نوردان آمریکایی

شفاف نوشت: عکس یادگاری فضا نوردان آمریکایی، روس و ژاپنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی



نامۀ یک معتاد به امام رضا روی اسکناس!

عقیق نوشت: دست نوشته‌ای برای امام رضا (ع) که روی اسکناس نوشته شده است.

سلام خدمت آقای خوبم امام رضا/ آقا جان از شما می‌خواهم برای من بنده حقیر یک دری باز کنید در رحمت ای امام کمکم کن تا از مرفین نجات پیدا کنم به من اراده بده کمکم کن تا کار پیدا کنم و زندگی جدیدی شروع کنم ای امام کمکم کن.




اردوغان معترضان را "کافر و تروریست" خواند


روزنامه حریت نوشت: "رجب طیب اردوغان"، نخست‌وزیر ترکیه در جریان سخنرانی خود در راهپیمایی در استان "بالیکسیر" گفت: ما روز دوشنبه با وجود اعتراضات چپ‌گرایان، با وجود این "کافران، بلواری را در آنکارا افتتاح کردیم. آن‌ها تروریست‌ هستند، اما حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه این افراد را "جوانان ما" می‌خواند.

به گزارش ایسنا، اردوغان این تحقیقات درباره فساد مالی را به عنوان توطئه‌ای علیه دولتش توصیف کرده که از سوی "فتح‌الله گولن"، نخبه اسلامی که از 15 سال پیش در آمریکا زندگی می‌کند، راه‌اندازی شده است. همچنین از فتح‌الله گولن به دلیل آنکه در جریان اقدام کودتایی پسامدرن 28 فوریه سال 1997 میلادی از دانش‌آموزان خانم خواسته تا به منظور شرکت در مدارس روسری و مقنعه‌های خود را در بیاورند، انتقاد کرد.

اردوغان با اشاره به مجرد بودن و فرزند نداشتن گولن گفت: این نخبه اسلامی به همه گفت که روسری و مقنعه استفاده نکنند. او چنین حرفی را زده چرا که هیچ فرزندی ندارد. پیشتر نیز از دولت "باغچلی"، رهبر حزب مخالف "جنبش ناسیونالیست" به دلیل نداشتن فرزند، انتقاد کرده است. وی در این سخنرانی بار دیگر از مردم خواست تا فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت‌نام نکنند چرا که تعداد بسیاری از این مدارس توسط افراد نزدیک به جنبش گولن اداره می‌شود.

مانور موتور 1000ها در رزمایش بسیجیان استان تهران

در مانور موتور 1000ها در رزمایش بسیجیان استان تهران، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، "سردار اصلانی" و "سردار نصیری" از یگان‌های مستقر در میدان بازدید کردند و سپس کانون موتورسواری و اتومبیل‌رانی سپاه استان تهران آمادگی خود را با رژه موتوری و اجرای حرکات نمایشی به نمایش گذاشتند.





بخشنامه جالب مدیر برج میلاد: فقط به حرکات موزون گیر بدهید!


پارسینه  نوشت: فضای خاص برج میلاد درهنگام برگزاری کنسرت‌ها به گونه‌ای است که بعضا چند واحد گشت ارشاد به طور ثابت در ورودی برج مستفر می‌شوند. در بخشنامه زیر مدیرعامل برج میلاد این چالش را با درخواست جلوگیری صرف از "حرکات موزون" و نه "بدحجابی حضار" حل کرده است.



روایتی جالب از مراسم ازدواج زرتشتی‌ها


خواستگاری زردشتیان به این روش است که مادر و خواهر پسر در صورت تمایل خانواده دختر با چند نفر از بستگان نزدیک برای خواستگاری دختر می‌روند. در بیشتر مواقع خانواده پسر نامه‌ای که درباره ‌خواستگاری از سوی پسر به پدر دختر نوشته شده همراه خود می‌برند. این نامه را بیشتر برای شگون روی کاغذ سبز رنگ و در پاکتی سبز می‌گذارند و با یک دستمال سبز و یک کله قند همراه با مقداری سنجد و آویشن به منزل دختر می‌برند.

جواب نامه چند روز پس از آن از سوی خانواده دختر با‌‌ همان روش به سرای پسر برده می‌شود. در این نامه پدر دختر، موافقت خود را بیان می‌دارد و به دنبال آن نامزدی آغاز می‌شود.

چند روز پیش از عروسی، عروس و داماد و خویشان بسیار نزدیک به خرید وسایل عروسی می‌روند. بعد از آن سفره‌ عقد یا گواه روی زمین گسترده می‌شود. این سفره از ترمه یا مخمل و ابریشم است و از سوی مادر عروس نسل به نسل نگه داری شده است. سفره باید رو به خاور یا برآمدن خورشید گسترده شود و بر روی آن این چیز‌ها دیده می‌شود: گل سرخ، سینی از هفت سبزه، دو کله قند، کاسه‌عسل، سکه‌طلا، شاخ یا کاسه نبات، منقل برای اسفند، برنج، سبزی خشک، نمک، رازیانه، چای، کندر، خشخاش، انار، سیب، نانی محلی که بر آن مبارک باد نوشته‌اند، اوستا، آینه‌بخت، لاله (شمعدان)

عروس و داماد روبه‌روی هم می‌نشینند. بر فراز سرشان توری از حریر سپید نگه می‌دارند و دو کله قند را به هم می‌سایند تا مراسم بله برون یا بله گفتن عروس به پایان رسد. داماد لباس سفید چین‌دار و عروس ساری چین‌دار سفید می‌پوشد. در هند بر گردن آن‌ها گلوبندی از گل آویزان می‌کنند و بر پیشانی آن‌ها خالی سرخ رنگ می‌گذارند. نخست عروس بر تخت می‌نشیند و سپس داماد را دوستان وخویشان به نزد او می‌آورند و به هنگام عروسی در دهان یکدیگر با انگشت عسل می‌گذارند. بنا بر دینکرد به هنگام عروسی و برای آگاهی همگان طبل و شیپور می‌نوازند. این مراسم را شاه جان گویند.

داماد عصر همان‌روز (که روز پاتختی است) قبل از آمدن مهمانان به وسیله چندتن از مردان فامیل همراه موبد با دو لاله روشن و مقداری شیر که با برگ گل و آب مخلوط می‌باشد، برسر آب روان می‌رود و پس از خواندن پاره‌هایی از اوستا به وسیله‌موبد، ‌آن‌را در آب روان می‌ریزد تا بدین ترتیب هر گونه آلودگی قبل از زناشویی او شسته شود و مانند آب و شیر و گل پاک باشد.
دربازگشت، داماد برای دست‌بوسی وسپاس از رنج‌هایی که پدر برای دختر خود کشیده است به خانه پدرزن می‌رود و با بوسیدن دست مادر و پدر زن خود از تلاش آن‌ها در تربیت دخترشان که حالا زن اوست سپاسگزاری می‌نماید. پدر زن هدیه‌ای به داماد می‌دهد. سپس داماد به خانه خود باز می‌گردد.

آنگاه داماد به نشان شیربها، اناری را که به آن ٣٣ یا ۱۰۱ سکه زده شده همراه یک جفت کفش به مادر زن هدیه می‌کند و یک جفت کفش نیز به خواهر زن می‌دهد. روز سوم عروسی روز آش رشته است. رشته این آش باید به دست عروس بریده شود و به دست داماد به دیگ ریخته شود. این آش را نیز همراه با برگزاری جشن کوچکی بین دوستان و خویشان پخش می‌کنند. رسم است که عروس و داماد پیش از رفتن به جای دیگر همراه خویشان خود به زیارتگاه و مکان مقدسی به نام (شاورهرام ایزد) و در یزد به پیر سبز و چکچک و پیر بانو می‌روند.

پس از زیارت، در یک روز خوب هفته، مادر شوهر و پدر شوهر، عروس و پسرشان را به خانه خود مهمان می‌کنند و هنگام ورود آن‌ها هدایایی به نشان پاگشا به آن‌ها می‌دهند. همین کار را مادر زن و پدرزن نسبت به داماد و دختر خود انجام داده و هدایایی به نشان پاگشا به آن‌ها می‌دهند. پس از آن خویشان نزدیک عروس و داماد را به خانه‌هایشان مهمان می‌کنند.

چهره آمریکا را بزک نکنید!

رهبر انقلاب فرمودند: یک عدّه سعى نکنند چهره‌ آمریکا را بزک کنند، آرایش کنند، زشتى‌ها و وحشت‌آفرینى‌ها و خشونت‌ها را از چهره‌ آمریکا بزدایند. در مقابل ملّت ما، به‌عنوان یک دولت علاقه‌مند، انسانْ‌دوست معرّفى کنند؛ اگر سعى هم بکنند، سعى‌شان بى‌فایده است.

به گزارش فارس، سایت دفتر حفظ و نشر آثار "آیت‌الله العظمی خامنه‌ای" پوستری را در خصوص فرمایشات‌ اخیر رهبر معظم انقلاب طراحی و منتشر کرده است.



65000 امضا علیه کلیپ موهن خواننده زن

موزیک ویدئوی جدید "کیتی پری" باعث شده مسلمانان زیادی در جهان به این کلیپ اعتراض کنند. این موزیک ویدئو از زمان پخش با اعتراض بیش از 50 هزار مسلمان در فضای مجازی رو به رو شده است. مسلمانان خواستار حذف قسمت ضد اسلامی این کلیپ شده‌اند. این موزیک ویدئو که برای آهنگ "اسب سیاه" ساخته شده کیتی پری را در قامت یکی از خدایان و فراعنه مصر باستان به تصویر می‌کشد که با انگشتش مردی را می‌سوزاند. این مرد به گردنش گردنبندی با نام مقدس "الله" آویخته و با سوختن او، گردنبند هم نابود می‌شود. این موضوع باعث شده تا کمپینی اعتراضی توسط مسلمانان تاسیس شود.
 
به گزارش مشرق، شزاد اقبال از بردفورد که این کمپین را به راه انداخته سوختن یک گردنبند با نام "الله" را "کفرآمیز" و "نا‌خوشایند" توصیف کرده است. این درحالی است که حتی اگر نام "الله" هم در این ویدیو نمایش داده نمی‌شد، حضور کیتی پری در قامت کاراکتری در برابر خدای واحد، خود به اندازه کافی شرک‌آمیز است. بیشتر مسلمانانی که در این کمپین حضور پیدا کرده‌اند از بریتانیا هستند اما این موضوع باعث نمی‌شود که نقش دیگر مسلمانان جهان را از لبنان، پاکستان، قطر، عربستان سعودی و ایران دست کم بگیریم.
 
جالب اینجاست که کیتی پری ادعا می‌کند که از خانواده‌ای متدین آمده و حرفه‌اش را هم با خواندن سرودهای انجیلی آغاز کرده است، با این حال او تغییر مسیر می‌دهد و در مصاحبه‌اش با ماری کلیر می‌گوید که الآن دیگر به دین خاصی معتقد نیست ولی با این حال ارتباطی قوی با خدا دارد!
 
رسیدن حد نصاب امضاهای مسلمانان برای حذف قسمت ضد اسلامی به 65000 امضا باعث شد تا "اسب سیاه" با تدوینی مجدد دوباره منتشر شود. در ورژن جدید این موزیک ویدیو گردنبند معروف حذف شده است. نکته جالب اینجاست که هنوز مشخص نیست که کمپانی سازنده این موزیک ویدئو تدوین مجدد را انجام داده و یا وبسایت یوتیوب خود دست به این اقدام زده است. البته هنوز اظهار نظر رسمی و مشخصی توسط یوتیوب یا کیتی پری در مورد این موضوع روی نداده است.

پدیده‌ای شگفت‌انگيز در مصر

اخیرا بحث وجود یک دایره‌ای مارپیچ در درون صحرای مصر که توسط گردشگران در میان تصاویر گوگل یافت شده، همه را دچار حیرت کرده بود و این عقیده خرافی را که این دایره‌ها توسط موجودات فضایی در این منطقه ایجاد شده را تقویت کرد که البته اکنون ماجرای اصلی این دایره فاش شد.





به گزارش بهار، این دایره‌ها توسط تیم خلاقی به سرپرستی "دانایی" و "الکساندرا استراتو" در سال 1997 میلادی ساخته شد تا با این اقدام این پدیده تبدیل به سمبلی زیبا در درون کویر خشک مصر شود. این خلاقیت زیبا به دلیل عدم تبلیغات کافی توسط طراحانش به عنوان یک پدیده مخفی در درون صحرا مخفی شده بود تا اینکه شایعه ساخت این پدیده اخیرا توسط افراد وابسته به تئوری توطئه مبنی بر وجود آدم فضایی‌ها در روی زمین به وجود آمده بود که توسط افراد سازنده آن رد شد.

تشییع پیکر جوان بحرینی با شرکت هزاران نفر

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، هزاران بحرینی با در دست داشتن تصاویر "شهید الدرازی" در مراسم تشییع وی در منطقه "الدیه" شرکت کردند. نیروهای رژیم بحرین نیز حلقه‌ای امنیتی را در اطراف منطقه الدیه ایجاد کرده و ورودی‌های منتهی به آن را بسته و چند مرکز ایست و بازرسی برپا کردند.







خانواده این شهد پیکر او را صبح روز گذشته تحویل گرفت، نیروهای رژیم بحرین در ادامه به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه حمله‌ور شدند و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کردند. همزمان بالگردهای رژیم بحرین نیز بر فراز مراسم در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند. "مادر شهید الدرازی" مسئولان رژیم را مسئول قتل عمدی فرزندش در زندان دانست و گفت که شکنجه شده و در معرض شوک الکتریکی قرار گرفته است.

پسر بزرگ یانوکوویچ، گرداننده امپراتوری تجارت اوکراین

در پایگاه سیاسی رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین در دونتسک، مقر گروه "ماکو" قرار دارد که یک شرکت هلدینگ بانکداری و ساخت و ساز بوده و متعلق به پسر بزرگ "ویکتور یانوکوویچ" است. این مقر مدرن که به شیوه ساختمان‌های دوره استالین، رهبر شوروی سابق ساخته شده است، دارای هتل، رستوران، بانک و دفاتر کاری بوده و به گفته ساکنان آن، به طور تمام و کمال متعلق به اولکساندر 40 ساله، پسر بزرگ ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، فعالیت‌های تجاری اولکساندر که یک دندانپزشک است، مدت‌هاست که مورد توجه منتقدان یانوکوویچ است و دو گروه تحقیقاتی اپوزیسیون با نام‌های "پپ واچ" و "مرکز ضد فساد" در وب سایت مشترک خود مدعی شده‌اند که دارایی‌های اولکساندر در سه سال اخیر 7285 درصد افزایش یافته است. دارایی‌های او سال گذشته میلادی توسط "فوربس اوکراین" 510 میلیون دلار اعلام شد.

او در بانک توسعه اوکراین نیز سهام دارد و صاحب عمده شرکت خصوصی ماکو نیز است. پیش از اینکه در سال 2010 یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین شود دارایی‌های اولکساندر 191 میلیون هریونیا (حدود 24 میلیون دلار در آن زمان) بود اما براساس اطلاعات بانک مرکزی اوکراین دارایی‌های او تا ژانویه 2014 به 5 / 6 میلیارد هریونیا (حدود 770 میلیون دلار) رسید.

مدیر اجرایی این بانک که مادر "سرهئی آربوزف"، نخست وزیر موقت در اواخر ریاست جمهوری یانوکوویچ بود نیز در لیست افرادی قرار گرفته است که دولت سوئیس دارایی‌های آن را مسدود کرده است. "تاتیانا چرنوویل"، رئیس پیشنهادی یک آژانس ضد فساد اوکراین در این خصوص گفت: همانطور که یانوکوویچ قدرت مطلق اوکراین را در دست داشت، پسرش انحصار فعالیت‌های اقتصادی را داشت و تفکیک این پدر و پسر از یکدیگر دشوار است.

اگر عربستان نفت نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟

به گزارش ایرنا به نقل از العرب، به طور کلی کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی در این بخش از وضعیت کلی عربستان به شدت انتقاد و تاکید کرده‌اند که عامل اصلی قدرت عربستان در حال حاضر نفت است و اگر این ثروت زیرزمینی از بین برود عربستانی‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهند شد. این اتفاق در حالی افتاده است که اخیرا پژوهشی منتشر شده که تاکید کرده است، عربستان تا دو دهه آینده نفت دارد و پس از آن توانایی صادر کردن نفت را نخواهد داشت.

شماری از کاربران عربستانی شبکه‌های اجتماعی با مطرح کردن این سوال که "اگر عربستان نفت نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟" از سیاست‌های کشورشان به شدت انتقاد کردند. همچنین در سال 2012 میلادی بانک "سیتی گروپ" پیش‌بینی کرد که اگر مصرف نفت در عربستان همچنان به میزان هشت درصد افزایش یابد، این کشور ممکن است در سال 2030 میلادی تبدیل به کشوری وارد کننده نفت شود .

کاربران شبکه‌های اجتماعی عربستانی تصریح کرده‌اند: اگر نفت نداشتیم، ما جزء فقیرترین کشورهای جهان بودیم و اگر قرآن کریم به زبان ما نازل نمی‌شد ما جاهل‌ترین مردمان بودیم. یک کاربر دیگر گفته است که با وجود نفت، ما هنوز پیشرفت چندانی نداشته‌ایم .همچنین کمک‌های عربستان به برخی کشورهای عربی را به تمسخر گرفته و گفته‌اند که اگر ما نفت نداشتیم، مراکش، لبنان، اردن را نمی‌شناختیم و آن‌ها نیز ما را نمی‌شناختند.

اگر عربستان نفت نداشت، "سعد الحریری" را می‌دیدید که آرایشگر شده یا در مراکز گریم و پیرایش و آرایش کار می‌کند. بسیاری از مبلغان کنونی وجود نداشتند و آن‌ها در حال حاضر مشغول شغل‌هایی مانند نانوایی و عطاری بودند و مفتی عربستان نیز دفتری برای دعا‌نویسی باز می‌کرد و مسائل سلفی‌گری را آموزش می‌داد زیرا اساس سلفی‌گری پول است.
یکی از زنان عربستانی نیز نوشته است اگر نفت نداشتیم ما زنان اکنون بدون مشکل می‌توانستیم رانندگی کنیم .یکی دیگر گفته اگر نفت نداشتیم شاهزاده ... پسرش را درب منزل ما می‌فرستاد و می‌گفت مادرم خواسته است یک پیاز برای غذا به ما قرض بدهید .

شکایت رولز رویس از تاجر اماراتی: باخودروی لوکس، کاه بار می‌زند

شرکت "رولز رویس" انگلیس سازنده خودروهای لوکس با ارائه شکایتی خواستار محاکمه یک شهروند "اماراتی" مالک یک دستگاه رولز رویس شد. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، این اماراتی با استفاده از رولز رویس، علف و کاه، جابجا می‌کند. او در صندوق عقب، داخل و بالای خودروی رولز رویس، علف و کاه می‌ریزد و برای شترهایش می‌برد.

دفتر نمایندگی شرکت رولز رویس در شهر ابوظبی قبل از این شکایت، با اعزام نماینده‌ای تلاش کرد خودروی رولز رویس وی را خریداری کند اما او این پیشنهاد را نپذیرفت. شرکت رولز رویس معتقد است این شیوه استفاده شهروند اماراتی از خودرویش، به کاهش شأن برند رولز رویس منجر می‌شود. این اماراتی رولز رویس‌اش را به عنوان هدیه از فرزندش دریافت کرده بود.



البته مخالفت این اماراتی با فروش خودرویش باعث نشد شرکت رولز رویس از هدف خود چشم‌پوشی کند. این شرکت تلاش می‌کند شکایتی را علیه این شهروند اماراتی مطرح کند. مالک این خودروی رولز روس یکی از بزرگترین بازرگانان شتر در ابوظبی است. او علاوه بر این یکی از فعالان و شرکت کنندگان مسابقات شترسواری است.

حضور پادشاه عربستان در منزل هاشمی رفسنجانی

انتخاب نوشت: پادشاه عربستان در سفر به تهران، از فرودگاه مهرآباد به منزل "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" رفت.



فیگارو: ایران موفق شده، اروپایی‌ها را به سرمایه‌گذاری ترغیب کند


فیگارو در مقاله‌ای با تیتر "آیا رفتن به تهران کار درستی است؟" که توسط "پیر روسلن” نگاشته شده است، می‌نویسد: حالا که مذاکرات اتمی با تهران بخوبی آغاز شده است، بازی دیپلماتیک با ایران نیز شروع می‌شود. "پیر روسلن"، آنچه را که خود هجوم شتابزده مقامات غربی به سوی تهران می‌نامد، نوعی استفاده سودجویانه از موقعیت جدیدی توصیف می‌کند که برای ایران بر اثرآغاز مذاکرات موفقیت‌آمیز اتمی بوجود آمده است.

خبرآنلاین
نوشت: نویسنده یادآوری می‌کند که انگلستان به تازگی روابط دیپلماتیک خود را با تهران از سر گرفته است؛ ایتالیا، سوئد، بلژیک و این هفته لهستان، وزرای خارجه خود را با عجله به تهران فرستادند و حتی صبر نکردند تا نماینده دیپلماسی اروپا خانم "اشتون" آنطور که قرار گذاشته شده است، ماه آینده به تهران برود.

بعقیده پیر روسلن، تهران دو سره برنده شده است. یعنی مشروعیت خود را به سرعت بدست می‌آورد بدون آنکه در سیاست‌های خود هیچ تغییری ایجاد کند. در واقع این کشور با رو کردن قراردادهای تجاری، حریفان خود را دچار چنددستگی می‌کند؛ آنها را به رقابت با یکدیگر وامیدارد و وادارشان می‌کند که در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران تمایل بیشتری به سازش نشان دهند.
بعقیده نویسنده روزنامه فیگارو، تحریم‌ها تنها سلاحی هستند که می‌توانند ایران را نه فقط درباره پرونده هسته‌ای به سازش بکشانند، بلکه ممکن است او را در سیاست منطقه‌ای نیز به تغییر وادار کنند.

ازدواج زوج یهودی در قدس اشغالی



داعش اینگونه دست قطع می‌کند






نشان افسری اصغر فرهادی





اولین تصاویر از Mil-28 عراق


اولین تصاویر مربوط به بالگردهای میل-28 مربوط به هوانیروز ارتش عراق که در حال حاضر در روسیه مراحل ساخت و آماده‌سازی را می‌گذراند منتشر شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار