پارلمان روسیه از ولاديمير پوتین رييس جمهور اين کشور خواست از ساکنان کریمه حمایت کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ اين شبکه  لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد پارلمان روسیه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور خواست با تمام امکانات موجود از ساکنان منطقه کریمه حمایت کند.

رئیس سنای روسیه اعلام کرد رئیس جمهوری روسیه احتمالا به کریمه نیرو اعزام خواهد کرد.
براساس تصاویری که از تلویزیون روسیه پخش شد، ماتوینکو اعلام کرد: برای پاسخگویی به تقاضای دولت کریمه ،به سبب اوضاع حتی امکان دارد که گروهی محدود از نظامیان برای تضمین امنیت ناوگان دریای سیاه و شهروندان روس که در کریمه زندگی می کنند، به این شبه جزیره اعزام شود.

ماتوینکو  درخصوص این سرزمین جنوب اوکراین که در آن اکثریت روس زبان با مقامات جدید مخالف هستند افزود: این تصمیم قطعا به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری که فرمانده نیروهای مسلح کشور ما است باز می گردد . امروزه با توجه به اوضاع ،حتی چنین گزینه ای نباید مردود شمرده شود. ما باید از شهروندان خود محافظت کنیم.

مجلس سفلای پارلمان روسیه ( دوما) نیز شنبه از ولادیمیر پوتین خواست تا با همه امکانات از مردم کریمه علیه حوادث ناخواسته و خشونت محافظت کند.

سرگئی ناریچکین گفت: نمایندگان از رئیس جمهوری می خواهند تا تدابیری را برای برقراری ثبات در اوضاع و محافظت از  مردم علیه حوادث ناخواسته و خشونت در کریمه با همه امکانات محافظت کند.

رئیس دوما اعلام کرد:« امروز، ما با نگرانی مطلع شدیم که  گروه های مسلح برای نفوذ به مکان های مختلف به ویژه  برای حمله به ساختمان وزارت منطقه ای امور داخلی کریمه تلاش کرده اند.» وی افزود: روشن است که هدف از این اقدامات بی ثبات کردن کارهای مقامات محلی و همچنین اوضاع سیاسی در کریمه است.

پیشتر ، سرگئی اکسیونف نخست وزیر جدید کریمه از پوتین خواسته بود به  صلح و آرامش در این شبه جزیره کمک کند. کرملین کمی بعد اعلام کرد این درخواست کمک مورد بی توجهی قرار نخواهد گرفت.

محله  پارلمان کریمه ظاهرا شنبه با استقرار دو تیربار که به سمت خارج نشانه رفته بود و استقرار دهها مرد که لباس نظامی به تن داشتند، در محاصره قرار داشت .

انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار