"سنجد خبرنگار" امروز به دانشگاه تهران می رود تا نحوه ساخت آدم آهنی ها را به بچه ها نشان بدهد، او قصد دارد با دوستان خود درباره علم رباتیک صحبت کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو، تهیه کننده «سنجد خبرنگار» با اعلام این خبر گفت: سنجد امروز میهمان بچه های رباتیک دانشگاه تهران می شود، او قصد دارد گزارش جالبی درباره ساخت ربات ها و خلاقیت دانش آموختگان رشته رباتیک برای دوستان خود پخش کند.

سوسن کرامتی افزود: او همچنین از دوست آهنی خود (آدم آهنی) دعوت کرده تا به استودیو برنامه بیاید، دوست سنجد رباتی است که توسط دکتر مهدی طالع ماسوله و دوستانشان ساخته شده است.

کرامتی ادامه داد: قصد داریم در این برنامه با دکتر ماسوله و دوستانش درباره ربات، کاربردها و مضرات و منافع آن برای بشر گفتگو کنیم.

روباتیک، علم مطالعه فن آوری مرتبط با طراحی ساخت و اصول کلی و کاربرد رباتها یا به عبارتی علم و فن آوری ماشین های قابل برنامه ریزی، با کاربردهای عمومی است.

 برخلاف تصور افسانه ای عمومی از رباتها به عنوان ماشین های سیار انسان نما که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند، بیشتر دستگاههای روباتیک در مکانهای ثابتی در کارخانه ها بسته شده اند و در فرایند ساخت با کمک کامپیوتر، اعمال قابلیت انعطاف، ولی محدودی را انجام می دهند چنین دستگاهی حداقل یک کامپیوتر برای نظارت بر اعمال و عملکردهای و اسباب انجام دهنده عمل مورد نظر را شامل می‌شود.

«سنجد خبرنگار» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو است. این برنامه شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ..روی آنتن تلویزیون می رود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.