رابرت سری، فرستاده سازمان ملل متحد به اوکراین، روز شنبه اعلام کرد به علت تنش هایی که هر گونه دیدار را از کریمه غیر ممکن کرده است، ماموریت خود را به کریمه لغو می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "سری" این خبر را کمی پیش از اینکه توسل روسیه به نیروی نظامی در اوکراین در شورای فدراسیون این کشور تصویب شود، اعلام کرد.

در حالی که اوضاع به ویژه در کریمه که پیش از الحاق به اوکراین در سال 1954 به روسیه تعلق داشت، به وخامت می رود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از مجلس عالی پارلمان این کشور درخواست کرده است طرح توسل به نیرو را در اوکراین تصویب کند.
روز جمعه بعد از نشستی فوری پشت درهای بسته در شورای امنیت سازمان ملل متحد، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، به رابرت سری دستور داد با هدف کاستن از تنش ها به کریمه برود.

"رابرت سری" در بیانیه از کیف، پایتخت اوکراین، اعلام کرد « من از تابستان با مقامات جمهوری خودمختار کریمه در تماس هستم و از این تماس ها این طور نتیجه گیری می کنم که امروز دیدار از کریمه ممکن نیست ».

" رابرت سری" افزود « بنابراین من به ژنو عزیمت می کنم و فردا یکشنبه از آنجا گزارشی از مامویت خود به دبیرکل سازمان ملل ارائه و درباره مراحل آینده ماموریت خود با وی رایزنی خواهم کرد ».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار