رئیس کمیسیون اروپا از نگرانی اتحادیه اروپا از تحولات شبه جزیره کریمه سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ، رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته با اشاره به نگرانی شدید اتحادیه اروپا در قبال تحولات در منطقه کریمه گفت : آنچه در کریمه اتفاق می‌افتد در قرن بیست و یکم در اروپا قابل قبول نیست.

"خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا خواستار پرداختن به مشکلات در منطقه کریمه در چهارچوب یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین شد و ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی از این اصول حمایت کند و موضع مشترکی با اتحادیه اروپا برای تضمین صلح منطقه‌ای و بین‌المللی اتخاذ شود.

وی این سخنان را در مجلسی که درباره چشم انداز آینده اروپا که با شرکت دانشگاهیان و هنرمندان و نیز حضور صدراعظم آلمان "آنگلا مرکل" برگزار گردیده بود ، بیان کرد.

از سوی دیگر صدراعظم آلمان بر ضرورت ارائه حمایت‌های همه‌جانبه به خواست ملت اوکراین در آزادی و دموکراسی تأکید کرد و گفت : آنچه در اوکراین می‌گذرد مانند همان چیزی است که سابقا در برخی کشورهای اروپایی در راستای مبارزه در راه دموکراسی و آزادی در جریان بود .

شایان ذکر است که قرار است وزرای کشورهای اتحادیه اروپا نشست فوق‌العاده‌ای را روز 3 مارس برای بررسی اوضاع در اوکراین برگزار نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار