رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه وضعیت ایران در زمینه‌ی مرگ‌ و میر نوزادان رو به بهبود است، گفت: در نخستین ماه زندگی به ازای هر 1000 تولد، 14 نوزاد در کشور می‌میرند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران- دکتر «رضا سعیدی»، با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه‌ی هر کشوری، میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان است، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته به ازای هر 1000 تولد، سه نوزاد در نخستین ماه تولد و در کشورهای جهان‌سوم به ازای هر 1000 تولد، 140 نوزاد فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایران به ازای هر 1000 تولد، 14 نوزاد می‌میرند، خاطرنشان کرد: در کشور به ازای هر 1000 تولد، 18 کودک زیر یک سال و به ازای هر 1000 تولد، 22 کودک زیر پنج سال فوت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: از 57 میلیون مرگ‌ و میر جهانی، حدود 10میلیون مربوط به کودکان است و این تعداد نشان‌دهنده‌ی آمار مرگ‌ و میر زیاد در این گروه سنی است.

سعیدی در خصوص کیفیت زندگی کودکان، خاطرنشان کرد: ممکن است کودک پس از تولد زنده بماند اما به رشد و تکامل کافی نرسد، طوری‌که حداقل 200 میلیون کودک می‌توانند با کیفیت بهتری زندگی کنند اما هم‌اکنون به ظرفیت تکاملی خود نرسیده‌اند.

سومین همایش سراسری تغذیه، 14 و 15 اسفندماه در مشهد

دبیر سومین همایش سراسری تغذیه یادآور شد: چون کودکان و نوزادان از گروه‌های آسیب‌پذیر در زمینه‌ی سلامت هستند سومین همایش سراسری تغذیه در تاریخ 14 و 15 اسفندماه با هدف پررنگ کردن موضوعات مرتبط با سلامت کودکان در مشهد برگزار می‌شود و تاکنون 600 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، نوراد ، مرگ ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.